سردار نبی رودکی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

دفاع مقدس ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکست

فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: امام (ره) اینطور برشمردند که در دفاع مقدس، ما ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. جنگ ما دستاوردهای نظامی و دفاعی را به دنبال داشت، فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت [ان‌شاءالله].
کد خبر: ۳۶۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ - 22September 2019

امام با قاطعیت دفاع از کشور را به مردم توصیه کردسردار نبی رودکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در خصوص بزرگترین نقطه قوت دفاع مقدس اظهار داشت: بزرگترین نقطه قوت جنگ هشت ساله ما این بود که اولا در راس این جنگ ولی فقیه و امام راحل محور بودند، دوم اینکه نیت و قصد دفاع جوانان ما الهی و با ایمان همراه بود. سومین نقطه قوت این بود که در طول سال‌های بعد از انقلاب و در برابر اقدامات خصمانه کشورهای استکباری خویشتنداری زیادی را به خرج دادیم و هیچگاه جنگی را شروع نکردیم بلکه این آمریکایی‌ها بودند که با تحریک صدام و حمایت از او جنگ را آغاز کردند.

وی با اشاره به نقش امام در پیشبرد دفاع مقدس گفت: در این میان امام خمینی با قاطعیت و شجاعت جنگ را اداره کرد، از جنگ به عنوان دفاع مقدس یاد کرد و فرمود ما در حال دفاع هستیم، جنگی بر ما تحمیل شده است که چنان سیلی‌ای به صدام و حامیانش می‌زنیم که دیگر از جایشان بلند نشوند. بنابراین اولین ایجاد انگیره را برای دفاع در ملت و جوانان ایجاد کرد.

نبی رودکی تصریح کرد: امام تاکید داشتند در پاسخ به حملات عراق به مردم این کشور آسیبی نرسد و تنها مراکز نظامی و اقتصادی را هدف قرار دهیم. این توصیه‌ها نشات گرفته از روحیه اسلامی و رعایت کردن جهات شرعی مقابله‌به‌مثل بود که در این وضع هم امام سعی می‌کرد تعدی و ظلمی به مردم عراق نشود، چرا که آنان نیز در چنگال صدام و حزب بعث گرفتار شده بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: امام نیت‌های الهی داشت. شناخت امام از صدام شناختی سطحی نبود، ایشان صدام را یک انسان روانی و قدرت طلب می‌دانست و متوجه بود علاوه بر آمریکا، شوروی سابق و کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی‌ها نیز پشت سر صدام ایستاده‌اند. امام در برابر همه با عظمت و اقتداری که داشت ایستاد و نهایتا جنگ را به جایی هدایت کرد که ما در آن به دستاوردهای زیادی رسیدیم و پیروز شدیم.

وی گفت: حضرت امام (ره) اینطور برشمردند که در دفاع مقدس، ما ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. جنگ ما دستاوردهای نظامی و دفاعی را به دنبال داشت، فتح فلسطین را به دنبال خواهد داشت [ان‌شاءالله]، اینها فهرستی از دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس بود که به گفته امام در جنگ حتی لحظه‌ای نادم و پشیمان نیستیم.

نبی رودکی افزود: دیپلماسی امروز ما باید با استفاده از دیپلماسی تهاجمی و آنچه حضرت امام خامنه‌ای تبیین کرده دارای مصلحت، حکمت و عزت توامان باشد. معتقد هستم اگر در گذشته عضوی از هیات اعزامی ایران به جلسات تصمیم‌گیری برجام بودم اول به تعهدات و تضمین‌هایی که از آمریکا و بقیه کشورها باید گرفته شود، فکر می‌کردم و بعد در رآکتورهای هسته‌ای اراک سیمان می‌ریختم.

فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اینکه امروز در لبنان، عراق، سوریه و یمن دفاع می‌کنیم، تداوم مسیر دفاع مقدس است. دفاع مقدس ما فرهنگی بود، جهادی بود که یکی از محصولاتش شکل‌گیری نهضت مقاومت است. مقاومت محصول فرهنگ جهادی هشت سال جنگ تحمیلی است. امروز ما در عراق بسیج و نیروهای حشد الشعبی، در سوریه نیروهای دفاع الوطنی، در یمن انصارالله، در لبنان حزب‌الله، در پاکستان و افغانستان زینبیون و فاطمیون را داریم. امروز استقامت ملت ایران الگویی برای سایر کشورها است.

وی در پایان گفت: اینکه هر ساله آغاز جنگ تحمیلی را به عنوان هفته دفاع مقدس گرامی می‌داریم به این دلیل است که یادآور حماسه یک ملت با تکیه بر ایمان اسلامی است. هفته دفاع مقدس یادآور حماسه یک ملت در برابر دنیای استکباری آن روز است، باید تلاش کنیم این فرهنگ را به نسل آینده انتقال دهیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها