مراسم بزرگداشت شهید «داود کریمی» برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت پانزدهمین سالگرد شهادت حاج «داود کریمی»، ۱۴ شهریور بر سر مزار این شهید والامقام واقع در بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۰۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ - 03September 2019

مراسم بزرگداشت شهید «داود کریمی» برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم بزرگداشت پانزدهمین سالگرد شهادت حاج «داود کریمی»، پنج‌شنبه ۱۴ شهریور از ساعت ۱۷ بر سر مزار این شهید والامقام واقع در قطعه ۲۹ بهشت زهرای تهران برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور خانواده شهید، رزمندگان، ایثارگران و عموم مردم همراه با مداحی ذاکران اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید حاج «داود کریمی» سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد. وی در جوانی از طریق حاج مهدی عراقی با امام خمینی (ره) آشنا شد و در دهه ۵۰ با عده‌ای از دوستان خود، گروه «فجر اسلام» را راه‌اندازی کرد که معتقد به عملیات چریکی ضد حکومت وقت بود. حاج «داود» بعد از سال ۱۳۵۵ به لبنان رفت و در آن‌جا با (شهید) «مصطفی چمران» و (شهید) «محمد منتظری» آشنا و مربی نیرو‌های چریکی شد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، حاج «داود کریمی» با دیگر مبارزان در کمیته انقلاب اسلامی فعالیت کرد و همچنین از اعضای اصلی تشکیل‌دهنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عضو هیئت مرکزی سپاه تهران بود.

با شروع جنگ تحمیلی، حاج «داود کریمی» به منطقه جنوب و سپس غرب رفت و تا سال ۱۳۶۱ مسئول آموزش نظامی سپاه شد و سپس مدتی کوتاه‌تر از یک سال فرمانده سپاه تهران بود. وی همچنین در طرح شکستن حصر آبادان نقش به‌سزایی داشت.

حاج «داود کریمی» بین سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ با سمت فرماندهی قرارگاه مرکزی «محمد رسول‌الله (ص)» و قرارگاه‌های تاکتیکی تابعه شرق کشور، مسئول مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر شد.

حاج «داود کریمی» در عملیات «فاو» شیمیایی شد و در عملیات «مرصاد» ترکش گلوله‌ای در قلب وی جا گرفت تا این‌که در خرداد سال ۱۳۸۲ بیماری‌اش شدت گرفت و بستری شد برای پزشکان برای درمان بیشتر وی را به آلمان فرستادند که پزشکان آلمانی تشخیص داد بیماری او ناشی از مسمومیت گاز‌های شیمیایی است. حاج «داود کریمی» سرانجام در شهریور سال ۱۳۸۳ بر اثر جراحات ناشی از استشمام گاز‌های شیمیایی هدیه غرب به صدام به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها