متخصص پدافند هوایی:

پهپاد «کیان» فضا را برای دشمن ناامن می‌کند

امیر «قاسم فراوان» گفت: پهپاد «کیان» جزو مدرن‌ترین تجهیزات موجود در دنیاست که می‌تواند هم نقطه‌زن باشد و هم خودش به عنوان یک جنگ‌افزار مورد استفاده قرار گیرد.
کد خبر: ۳۶۰۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵ - 02September 2019

پهپاد «کیان» فضا را برای دشمن ناامن می‌کندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو «گفت‌وگو» با موضوع بررسی توان راهبردی پدافند خاتم‌الانبیاء (ص) و با کارشناسی امیر «قاسم فراوان» فرمانده و متخصص پدافند هوایی به صورت تلفنی، روی آنتن رفت.

امیر قاسم فراوان در این برنامه با اشاره به رونمایی پهپاد رزمی پدافندی و نقطه‌زن «کیان» اظهار داشت: دیروز شاهد رونمایی از جنگ‌افزار ارزشمند «کیان» بودیم که سال‌های قبل ضرورت آن تشخیص داده شده بود، چراکه ضرورت تقویت پدافند هوایی به لحاظ تجربیاتی که از جنگ تحمیلی به دست آمده بود، مورد نظر مسئولین به ویژه حضرت امام خامنه‌ای قرار گرفت.

این متخصص پدافند هوایی تصریح کرد: در جنگ‌های دهه‌های اخیر شاهدیم که دشمن تا چه میزان از هوانوردی برای تحمیل اراده‌ خود به طرف مقابل بهره برده است، لذا از نیروی هوایی و جنگ‌افزار‌های هواپایه، موشک‌های بالستیک و موشک‌های کروز استفاده کردند و مشخص شد که تمام متجاوزان و کشور‌های متخاصم در رویارویی با هم به قدرت هوایی خیلی اهمیت می‌دهند.

امیر فراوان با تأکید بر ضرورت تقویت پدافند هوایی گفت: در مقابل برای اینکه تهاجم دشمنان را از کار بیاندازیم، نیاز مبرم به پدافند هوایی داریم. پدافندی که بتواند در مقابله با تهدیدات ایستادگی کند و ضربه‌های اولی را که می‌خواهند بزنند، خنثی کند.

امیر فراوان در رابطه با پهپاد «کیان» نیز توضیح داد: این پهپاد بسیار ارزشمند است و به دنبال تولید سامانه پدافندی «باور ۳۷۳» ضرورت داشت تا چنین جنگ‌افزاری را داشته باشیم. برنامه‌هایی که به پهپاد «کیان» داده می‌شود، جزو مدرن‌ترین تجهیزات موجود در دنیاست و می‌تواند هم نقطه‌زن باشد و هم خودش به عنوان یک جنگ‌افزار مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: ما می‌توانیم از نظر بُرد و دقت عملیاتی این سامانه، حتی فضا را برای دشمن ناامن کنیم؛ بنابراین در اثر توجهی که مسئولین به ویژه دانشمندان و دانش‌پژوهان و متخصصین پدافند هوایی و دانشگاه و صنعت دارند، هر روز این راهبرد یعنی «بُرد، دقت و اهمیت و کشندگی و یا از بین بردن هدف» را جلوتر می‌بریم.

این متخصص پدافند هوایی خاطرنشان کرد: ما از نظر راهبردی قدم‌های بزرگی را با سامانه «باور ۳۷۳» برداشتیم. قبلاً هم با رادار‌های برد بلند در ارتش و سپاه قدم‌هایی برداشته بودیم.

فراوان با اشاره به انهدام پهپاد آمریکایی در خلیج فارس افزود: در اتفاقی که در تنگه هرمز افتاد، ما دقت آتش خودمان را به دشمن تحمیل کردیم و امروز نیز با «کیان» فضا را با برنامه‌ریزی روی این تجهیزات برای دشمن ناامن می‌کنیم؛ چراکه کیان قابل هدایت است و می‌تواند به این مهم دست یابد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار