مدیر سابق سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالرضا (ع):

تأسیس قرارگاه علمی بسیاری از مشکلات موجود را حل می‌کند

مدیر سابق سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: قرارگاه فرهنگی و قرارگاه اقتصادی در کشور وجود دارد، ولی هنوز قرارگاه علمی ایجاد نشده است و قطعاً با راه‌اندازی یک قرارگاه علمی بسیاری از مشکلات و نیاز‌های این حوزه برطرف می‌شود.
کد خبر: ۳۶۰۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ - 02September 2019

تاسیس قرارگاه علمی بسیاری از مشکلات موجود را حل ‌کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «جواد عقیلی‌پور» مدیر سابق سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر این سازمان اظهار داشت: اگر از سال 68 تاکنون فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را مرور کنیم، می‌بینیم که ایشان چقدر روی سه مسئله علم و پژوهش، اقتصاد و فرهنگ تأکید دارند.

وی ادامه داد: در دیدار اخیر با هیات دولت نیز رهبر معظم انقلاب بر روی این سه موضوع بسیار تأکید کردند و معتقد بودند که در شرایط اقتصادی کشور این شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که می توانند به کمک اقتصاد بیاید.

مدیر سابق سازمان علمی پژوهشی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب نیز اولویت اول بحث علم و پژوهش است، تصریح کرد: اگر امروز ما تحریم می‌شویم به خاطر علم و پژوهش است، چه در بحث‌های دارویی و چه در مواد اولیه کارخانه‌ها همه در بحث علم و پژوهش است.

عقیلی‌پور گفت: این تحریم‌ها به کشور ضرر وارد می‌کند و ما مجبور به دور زدن تحریم‌ها و خرید کالاهای مورد نیازمان از سایر کشورها هستیم و متأسفانه بعضی از این کشورها از این موقعیت سوءاستفاده می‌کنند و ما را مجبور به خرید بعضی کالاهایی که نیاز نداریم، می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: همین موضوع باعث ایجاد ناامیدی در بین دانش‌آموزان و دانشجویان کشور شده است که چطور ما فلان محصول را نمی‌توانیم بسازیم و آن را از فلاب کشور وارد می‌کنیم؛ در حالی که این عزیزان از عمق این مسایل اطلاع ندارند.

مدیر سابق سازمان بسیج علمی پژهشی سپاه انصارالرضا (ع) با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و پردیس علمی پژوهشی در استان تصریح کرد: استارت‌آپ‌ها نیز که بسیار مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و می‌توانند در کمک به اقتصاد کشور موفق باشند، مدتی است در استان فعالیت خود را شروع کرده‌اند و نیاز دارند تا دستگاه‌ها و ادارات از محصولات آنها حمایت کنند.

عقیلی‌پور به ضرورت ایجاد قرارگاه علمی در کشور و استان اشاره کرد و گفت: قرارگاه فرهنگی و قرارگاه اقتصادی در کشور وجود دارد، ولی هنوز قرارگاه علمی ایجاد نشده است و این نیاز احساس می‌شود تا با راه‌اندازی یک قرارگاه علمی بسیاری از مشکلات و نیازهای این حوزه را برطرف کنیم.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با شناسایی نخبگان علمی در دانشگاه‌ها زمینه‌ها را برای فعالیت آنها فراهم کنیم و بسیج علمی پژوهشی نیز مکانی را در اختیار مخترعین قرار داده است تا آنها بتوانند از امکانات موجود آن بهترین استفاده را ببرند.

مدیر سابق سازمان بسیج علمی پژهشی سپاه انصارالرضا (ع) اضافه کرد: در حوزه دانش‌آموزی نیز با همکاری سازمان آموزش و پرورش بحث خلاقیت و فناوری را از سال گذشته در مدارس استان شروع کرده‌ایم و امسال نیز این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

عقیلی‌پور افزود: در چندین سال متوالی با وجود همه کمبودهای استان ولی با حمایت فرماندهی سپاه استان، مخترعین و رؤسای دانشگاه‌ها توانستیم در کشور رتبه نخست را به دست آوریم و رویکرد مرکز نیز به استان ما بسیار مثبت بوده و است.

وی تأکید کرد: در بحث علمی گاهی کم توجهی می‌شود و می‌بینیم که در دوره‌ای این مسئله جدی گرفته می‌شود ولی در دوره‌ای دیگر مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد، بحث علمی نیز باید مثل بحث موشکی و نانو که تداوم دارد همیشه تداوم داشته باشد تا به نتایج مطلوب برسد.

مدیر سابق سازمان بسیج علمی پژهشی سپاه انصارالرضا (ع) خاطرنشان کرد: در استان ما ظرفیت‌‌های بسیار خوبی وجود دارد و این نیاز است که مسئولان ما با هماهنگی ضمن شناسایی این ظرفیت‌ها از آنها برای کمک به رشد و توسعه استان بیشترین استفاده را ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار