عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

لزوم بازگشت وضعیت رآکتور اراک به قبل از اجرای برجام

هادی شوشتری با بیان اینکه ما گام سوم در خصوص کاهش تعهداتمان در برجام را قطعا مقتدرانه‌تر از گام‌های قبل برمی‌داریم، گفت: افزایش حجم ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده و به حالت اول برگرداندن رآکتور اراک، جزو برنامه‌های مهم ما در گام سوم کاهش تعهداتمان در برجام خواهد بود.
کد خبر: ۳۶۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ - 02September 2019

///هادی شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص گام سوم کاهش تعهدات کشورمان در توافق برجام اظهار داشت: گام اول و دوم ما در زمینه کاهش تعهداتمان در برجام، تاحدودی منجر به انعطاف‌پذیری اروپایی‌ها در این توافق شد، اما این به معنای همراهی 100 درصدی اروپایی‌ها با ما در برجام نیست؛‌ چراکه آن‌ها تحت کنترل آمریکا هستند و نمی‌توانند بدون اجازه مقامات آن کشور قدم‌های مثمر ثمری در برجام بردارند.

این مقام مسوول با بیان اینکه ما نباید تحت هیچ شرایطی وابسته به برجام و کمک اروپایی‌ها به منظور خلاصی کشور از بحران‌ها باشیم، تصریح کرد: کشورهایی که خودشان باعث ایجاد مشکلات برای ملت و کشور ما هستند، آیا عزم جدی برای حل و فصل معضلات ما دارند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: ما گام سوم در خصوص کاهش تعهداتمان در برجام را قطعا مقتدرانه‌تر از گام‌های قبل برمی‌داریم؛ لذا افزایش حجم ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده و به حالت اولیه برگرداندن رآکتور اراک جزو برنامه‌های مهم ما در گام سوم کاهش تعهداتمان در برجام خواهد بود.

وی با اشاره به مهلت ایران به اروپایی‌ها برای اثبات حسن نیتشان در برجام گفت: اروپایی‌ها باید از فرصتی که جمهوری اسلامی به آن‌ها داده استفاده و برادری خود را ثابت کنند، آن‌ها در اظهارنظرهای مختلف و متعدد خود بیان کردند که به برجام پایبندند اما اینکه در عمل تلاشی نکرده‌اند قابل قبول نیست.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار