پیشروی ارتش در حومه «ادلب» و آزادسازی روستاهای جدید

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های خود در حومه جنوبی «ادلب»، کنترل شماری از روستاها و تپه‌های راهبردی را در دست گرفت و همزمان نیز گروه‌های مسلح مخالف به موفقیت نیروهای ارتش در آزادسازی شهرک «التمانعه» اعتراف کرده‌اند.
کد خبر: ۳۵۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ - 30August 2019

پیشروی ارتش در حومه «ادلب» و آزادسازی روستاهای جدیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، ارتش سوریه کنترل برخی شهرک‌های در حومه جنوبی «ادلب» در شرق «خان شیخون» را در دست گرفته است.

مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» - وابسته به معارضان - اعلام کرد نیروهای ارتش سوریه، صبح پنج‌شنبه پیشروی‌های گسترده‌ای در حومه جنوبی ادلب داشتند و کنترل شهرک‌های «التمانعه» و «الخوین» و نیز سه روستا در شرق «خان شیخون» را بازپس گرفتند.

این مرکز، که مقر آن در لندن است، افزود: پیشروی ارتش سوریه در چارچوب عملیات نظامی‌اش در محور «ابو دالی» انجام شده است و نیروهای ارتش در عملیات اخیر خود پس از بازپس‌گیری شهرک راهبردی خان شیخون، تلفات گسترده‌ای به گروه تروریستی جبهةالنصره وارد کردند.

ارتش سوریه سیطره خود بر روستاهای الخوین، «وادی الناقه» و تپه «اغبر» در حومه جنوب شرقی ادلب را گسترش داده است و یگان‌های مهندسی در حال پاکسازی این منطقه و خنثی کردن مین‌های کار گذاشته شده توسط عناصر مسلح است.

از سوی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که نهادهای خدمات‌رسانی در استان «حماه» عملیات جست‌وجوی میدانی در شهرک‌های و روستاهای تازه آزاد شده در حومه شمالی ادلب در مجاورت خان شیخون را آغاز کرده‌اند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار