یادداشت/ محمدامین میربلوچ‌زهی

مذاکره با شیطان امری خلاف و نادرست است

دیدار و مذاکره با شیطان و از جمله سران جنایتکار آمریکایی که بار‌ها قابل اعتماد نبودنِ خود را ثابت کرده‌اند، امری نادرست و بر خلاف موازین اسلامی است.
کد خبر: ۳۵۹۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ - 04September 2019

مذاکره با شیطان، امری خلاف و نادرست استگروه استان‌های دفاع‌پرس- محمدامین میربلوچ‌زهی؛ دیدار و مذاکره با شیطان و از جمله سران جنایتکار آمریکایی که بار‌ها قابل اعتماد نبودنِ خود را ثابت کرده‌اند، امری نادرست و بر خلاف موازین اسلامی است.

گرچه گفتمان و مذاکره به عنوان یک اصل پذیرفته شده و از دستورات دینی و اعتقادی و بر مبنای اصول اسلامی بوده و باید مورد توجه قرار گیرد، اما دیدار و مذاکره با دشمنان قسم خورده، امری ناپسند است و به نص صریح قرآنی به دشمنان یهودی نباید نزدیک شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها در خصوص قابل اعتماد نبودن و بدعهدی سران آمریکا و غرب تذکرات لازم را داده اند، اما عمل نکردن به دستورات و تاکیدات رهبری سبب به وجود آمدن مشکلات فراوانی برای کشور شده است.

کوبیدن بر طبل دیدار و گفتمان با سران آمریکایی که در دروغ گویی و بدعهدی و فشار به ملت بزرگ و شرافتمند ایران و تحریم‌های 40 ساله کشورمان شهره هستند، بازی در پازل دشمن بوده و این همگامی قطعا آسیب جدی برای کشور به همراه دارد.

چند سال مذاکره و شکست در برجام نشان داد که سران آمریکا به هیچ عهد و پیمانی پایبند نبوده و نیستند و برای رسیدن به اهداف شوم و ننگین خود عزت و کرامت، سرمایه و ارزش ایرانیان را به راحتی زیر پا می‌گذارند.

در چهار دهه اخیر از عمر انقلاب اسلامی هیچ گونه تحریمی بر ملت و مملکت ایران سربلند تاثیرگذار نبوده و ناکارآمدی تحریم‌ها با ایستادگی و مقاومت مردم همیشه در صحنه به اثبات رسیده و مردم ما مقتدرانه و قاطعانه به زورگویی‌های دشمنان پاسخ داده‌اند، اما جای تاسف دارد که ترامپ‌های وطنی همچنان در پازل دشمنان حرکت می‌کنند و با فشار وارد کردن به ملت و دامن زدن به گرانی و ظلم و تضییع حقوق شهروندی طوری به جامعه القا می‌کنند و نشان می‌دهند که راهی جز به مذاکره با سران ظالم و جنایتکار آمریکایی وجود ندارد و متاسفانه بسیاری از ملت بزرگ ایران که سالها در تنگنا بوده و دشواری های فراوانی را متحمل شده‌اند نیز به این باور رسیده‌اند که نزدیک شدن با آمریکا تنها راه نجات از مشکلات کشور است.

همگان نیک می‌دانیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان فردی آگاه و دلسوز و با تدبیر در سالهای اخیر بارها و بارها اشتباهات مسئولان کشور را یادآوری و نقاط ضعف را متذکر شده‌اند، اما عدم توجه به منویات و رهنمودهای ارزشمند ایشان کشور را با شرایط بحرانی مواجه ساخته است.

حال با این تفاسیر باید به توصیه‌های رهبری عمل شود تا کشور و ملت بزرگ ایران از خطرات و تهدیدات و آسیب‌ها مصون و دور بمانند.

در کشور مشاهده می کنیم که ترامپ‌های وطنی، چگونه با برنامه‌های از پیش تعیین شده دشمنان، وقوع گرانی‌ها، اختلاس، به تاراج بردن ثروت‌ها و سرمایه‌های ملی و هزار جرم و جنایت دیگر خون مردم ما را در شیشه کرده‌اند و حال در مقام دفاع از حقوق ملت به طبل مذاکره با سران زورگو و جنایتکار آمریکایی می‌کوبند و فکر می‌کنند که مردم ما از نقشه های فریب آنها نا آگاه‌اند.

توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی و بهره گرفتن از ظرفیت‌های کشور و حمایت از تولیدات و تولید کنندگان داخلی گامی مهم برای مقابله با تهدیدات دشمنان بوده که با چاشنی توکل به ذات پروردگار یگانه و مقاومت جانانه و مبارزه بی‌امان می‌توان دشمنان استکباری را به خاک ذلت کشاند و ان شاءالله رسیدن به این آرمان مقدس دور نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار