دیدار مسئولان مرزبانی ایران و عراق در مرز خسروی

فرمانده مرزبانی ناجا و جانشین کلانتر مرزی شهر خانقین ـ مندلی جمهوری عراق به‌منظور آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) در نقطه صفر مرز خسروی دیدار کردند.
کد خبر: ۳۵۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ - 28August 2019

دیدار مسئولان مرزبانی ایران و عراق در مرز خسرویبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، به‌منظور آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) و توسعه همکاری‌های متقابل در زمینه تأمین امنیت زائران و تشدید اقدامات کنترلی در نوار مرز، سردار «قاسم رضایی» فرمانده مرزبانی ناجا در نقطه صفر مرز خسروی با سرتیپ «یاسین خضیر» جانشین کلانتر مرزی جمهوری عراق در منطقه خانقین ـ مندلی دیدار کرد.

در این دیدار طرفین درباره وضعیت مرز‌های مشترک و برقراری امنیت و انتظامات مرزی با توجه به بازگشایی مرز خسروی و ارتقای سطح روابط و تعاملات به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و بر ضرورت گسترش و تحکیم همکاری‌های متقابل و روابط دوستانه تأکید کردند.

فرمانده مرزبانی ناجا در این دیدار ضمن قدردانی از نیرو‌های امنیتی و مرزبانی کشور عراق درباره همکاری برای برقراری امنیت و خدمات‌رسانی به زائران جمهوری اسلامی ایران در مراسم اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: تأمین امنیت، تشدید اقدامات کنترلی در مرز در راستای تسهیل تردد زائران مستلزم همکاری‌های متقابل در تمام زمینه‌هاست که خوشبختانه دو کشور در بهترین شرایط همبستگی و ایجاد تعاملات هرچه بیشتر قرار دارند.

وی تصریح کرد: این ملاقات ضمن ایجاد همبستگی و تعامل هرچه بیشتر بین دو کشور، در راستای همکاری برای خدمت‌رسانی و تسهیل تردد زائران اباعبدالله (ع) صورت گرفته و امیدواریم نتایج قابل قبولی برای هر دو کشور دوست و همسایه به‌همراه داشته باشد.

در این دیدار طرف عراقی متعهد شد که ضمن کنترل مرز‌های خود نهایت همکاری را در تأمین امنیت و رفاه زائران اربعین حسینی (ع) با مرزبانی جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها