زائران حج با همسفران آسمانی

زائران کرمانی حج ۹۸ با انتخاب یک یا چند شهید به عنوان همسفر آسمانی، شهدا را در اعمال مستحبی خود سهیم کردند.
کد خبر: ۳۵۹۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲ - 28August 2019

زائران حج با همسفران آسمانیبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «شبستان»، حجت‌الاسلام «حسین سازندگی» مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان، با اشاره به اجرای طرح «همسفران آسمانی» از زمان آغاز تا پایان اعزام زائران حج ابراهیمی به سرزمین وحی، اظهار داشت: قرار شد برای هر یک از شهدای وابسته به زائران کاروان‌ها هفت دور طواف مستحبی انجام شود.

وی افزود: علاوه بر این، یادواره شهدای چهار کاروان کرمانی مستقر در هتل «ریتاج» مکه معظمه برگزار شد که با شعرخوانی، بیان خاطره توسط آزادگان، قرائت قرآن و... را از برنامه‌های این یادواره دانست.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقم معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان در ذیل آیه مبارکه ۱۵۴ سوره بقره اظهار داشت: انسان‌ها در طول زندگی مادی خود، دنبال یکسری افتخارات می‌گردند که یکی از آنها همنشینی با بزرگان است؛ اگر بزرگی در جایی باشد دنبال او می رود و افتخار می کند که هم نشین او باشد و این آیه شریفه یکی از بزرگنرین افتخارات شهدا را بیان می کند و می فرماید آنان نزد بزرگترین بزرگترها هستند.

حجت‌الاسلام سازندگی با بیان اینکه یکی دیگر از افتخارات مردم این است که بهترین و پاک ترین رزق و روزی را داشته باشند؛ افزود: شهیدان «عند ربهم یرزقون» هستند و چه رزق و روزی بالاتر از این که هم نزد پروردگازت باشی و هم بهترین و پاک ترین روزی را داشته باشی.

وی ادامه داد: یکی دیگر از افتخارات مردم این است که طی الازض کنند و در آنی یا کمتر از آنی اقطار زمین را بپیمایند؛ شهدا با آن بصیرتی که داشتند نه طی الارض کردند؛ بلکه طی‌الارض والسماء کردند و در جوار قرب خدا جای گرفتند؛ پس خوشا به احوال شهدا؛ آنان رفتند و وظیفه خور را انجام دادند و ما زائرین بیت الله الحرام با صدای رسا میگوئیم ای شهدا ای یاران آسمانی بیادتان هستیم و برایتان طواف مستحبی انجام می دهیم.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقم معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان اظهار داشت: شهرستان رفسنجان امسال حدود ۹۷۰ زائر دارد و حدود ۹۵۰ شهید که قرار شد برنامه عمره مفرده برای هر شهید انجام شود.

بر اساس گزارش‌های رسیده؛ سهیم کردن شهدا در ثواب حج، قرائت قرآن، زیارت نبی مکرم اسلام و ائمه بقیع و... از دیگر مواردی است که زائرین کرمانی حج به آن اهتمام داشتند.

پایان پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها