روسیه: هفت هزار داعشی همچنان در سوریه و افغانستان فعالیت می‌کنند

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که در حال حاضر حدود هفت هزار داعشی در سوریه و افغانستان فعالیت می‌کنند.
کد خبر: ۳۵۹۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ - 28August 2019

روسیه: ۷۰۰۰ داعشی همچنان در سوریه و افغانستان فعالیت می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، «گنادی کوزمین»، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم اظهار کرد که در حال حاضر حدود سه هزار داعشی و حامیان آنها در سوریه فعالیت می‌کنند.

وی افزود، علاوه بر داعش چندین سازمان‌های تروریستی دیگر نیز در سوریه وجود دارند و در این کشور فعالیت می‌کنند. که برجسته‌ترین آنها جبهه النصره است. همچنین حدود هزار و ۵۰۰ شبه‌نظامی از مناطق جنگی به مناطق زندگی خود بازگشته‌اند.

به گفته این مقام روس همچنین درحال حاضر دست‌کم چهار هزار هزار داعشی در افغانستان حضور دارند.

این مقام مسوول گفت: داعش گام‌های موثری در جهت تبدیل افغانستان به یک پل ارتباطی برای نفوذ به سایر کشورهای منطقه برداشته است و ستون فقرات این ساختار تروریستی حداقل چهار هزار عنصر مسلح است که عمدتاً در استان‌های «کنر» و «ننگرهار» متمرکز شده‌اند.

طبق گفته معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، عناصر داعش در مناطق شمالی و شرق افغانستان فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: یک روند فعال جذب نیرو در میان جوانان از سوی فرماندهان میدانی گروه‌های تروریستی محلی و منطقه‌ای به ویژه طالبان و حزب التحریر وجود دارد و جدی‌ترین وضعیت بر مناطق مرزی افغانستان با تاجیکستان و ترکمنستان حاکم است، طوری که داعشی‌های مستقر در این مناطق حدود هزار و ۳۰۰ تن هستند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار