نصیری در نشست خبری پاسخ داد؛

سهم ایثارگران از پروژه ۵ هزار واحد مسکونی دولت چقدر است؟

مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ به پروژه ساخت ۵ هزار واحد مسکونی دولت و سهم ایثارگران از این مقدار اشاره کرد.
کد خبر: ۳۵۹۶۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ - 28August 2019

سهم ایثارگران از پروژه 5 هزار واحد مسکونی دولت چقدر است؟به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست خبری نادر نصیری رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ پیش از ظهر امروز (چهارشنبه ششم شهریور) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

نصیری در این نشست با تشریح وضعیت ایثارگران تهرانی اظهار داشت: در کل کشور ۸۳۰ هزار ایثارگر در سه بخش شهید، جانباز و آزاده داریم. در تهران ۲ اداره کل وجود دارد که در اداره کل تهران بزرگ با ۲۲ منطقه شهرداری و شهرستان شمیرانات، ۱۳ بنیاد منطقه‌ای به بالغ بر ۸۵ هزار پرونده رسیدگی می‌کنند. در مقایسه با جامعه آماری این تعداد ۱۰ درصد از ایثارگران کل کشور را شامل می‌شود که شامل 73 درصد از ایثارگران استان تهران هستند.

مدیر کل بنیاد شهید تهران بزرگ تصریح کرد: در برخی حوزه‌ها آمار ما بیشتر می‌شود، مثلا از بالغ بر هفت هزار جانباز ۷۰ درصد کل کشور هزار و ۷۰۰ جانباز ۷۰ درصد در تهران داریم که نزدیک به ۲۰ درصد از جانبازان کل کشور هستند. ۲ هزار نفر از آمار بالغ بر هفت هزار جانباز ۷۰ درصد مشمول خدمات ویژه درمانی و اقلام مصرفی می‌شوند که ۵۰۰ نفر از آنان در تهران هستند. ۱۰۰ جانباز نیازمند خدمات درمانی ویژه و حضور در آسایشگاه هستند که چهار آسایشگاه در تهران پذیرای آنان است.

تلاش می‌کنیم ایثارگران از پروژه پنج هزار مسکن دولت سهمی داشته باشند

وی با اشاره به حساسیت کاری بنیاد شهید تهران بزرگ به لحاظ نزدیکی به مسوولین بیان کرد: علاوه بر آمار ایثارگران در تهران بزرگ به بالغ بر ۳۰ هزار ایثارگر مهمان خدمات رسانی می‌کنیم که پنج درصد ایثارگران کل کشور هستند.

مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس در خصوص وضعیت مسکن ایثارگران تهران بزرگ و سهم ایثارگران از پروژه پنج هزار مسکن دولت گفت: پروژه دولت کلنگش خورده است و تا تکمیل شود زمان می‌برد. قطعا در زمان توزیع ما هم پیگیری می‌کنیم تا از این ظرفیت استفاده کنیم. مطابق قانون کمک به تامین مسکن ایثارگران را داریم و آن وام مسکن تکمیلی است که بر دولت تکلیف شده است. از باب پرداخت قانونی هیچ مشکلی نداریم و در حال حاضر تسهیلات و وام مسکن به جانبازان زیر ۲۵ درصد نیز تعلق می‌گیرد. که این مبلغ ۱۳۰ میلیون در سال۸۹ است.

نصیری با بیان اینکه چهار مرکز فعال فرهنگی ورزشی توابخشی در تهران آماده خدمت رسانی به ایثارگران است، گفت: سه بیمارستان تخصصی روانپزشکی در استان تهران متعلق به ایثارگران است که بیمارستان‌های صدر و نیایش و بیمارستان میلاد شهریار تحت مدیریت بنیاد شهید تهران بزرگ است. بزرگترین مجتمع فرهنگی، ورزشی و توانبخشی بنیاد شهید کشور در بهترین نقطه تهران در زمینی به مساحت کلی ۳۲ هزار متر مربع در حال احداث و تکمیل است. از پایان سال ۹۱ مطالعاتش انجام شده، عملیات اجرایی از سال ۹۲ آغاز شده و بالغ بر ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته. از سوی منابع بنیاد دستور ویژه برای تامین هزینه‌های مجتمع داده شده است.

وی بیان کرد: کمیسیون پزشکی ما هر هفته قریب به ۲۰۰ نفر از جانبازان را بررسی می‌کند. علاوه بر جانبازان تهرانی این کمیسیون‌ها جانبازان ارجاعی از شهرهای دیگر را بررسی می‌کنند.

نصیری به موضوع تحصیل فرزندان شاهد و ایثارگر اشاره کرد و افزود: در خصوص تحصیل فرزندان شاهد و ایثارگر بالغ بر ۱۵۰ هزار دانشجو در کل کشور داریم که ۳۰ هزار دانشجو فقط متعلق به تهران بزرگ است.

وی به وضعیت بیمه درمانی جانبازان اشاره کرد و گفت: ۵۶ هزار نفر از ایثارگران مشمول بیمه همگانی و ۱۳۰ هزار نفر مشمول بیمه تکمیلی هستند که در کشور یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی بنیاد شهید قرار دارند و بیش از سه میلیون نفر از جامعه ایثارگران تحت پوشش بیمه همگانی در کل کشور قرار گرفته‌اند.

نصیری با اشاره به مشکلات پیش آمده در خصوص بیمه ایثارگران و گلایه آنها بیان داشت: برای خدمات رسانی به ایثارگران ۲ سیستم خدماتی داریم یکی بیمه پایه و دیگری بیمه تکمیلی است. برای تحقق قراردادی که بنیاد با بیمه و بیمه با مراکز درمانی دارد لازم است تامین اعتبار شود وضعیت اعتباری کشور وضعیت نامساعدی است و همه سازمان‌ها را تحت الشعاع قرار داده است.

بنیاد شهید برای جذب فرزندان شاهد و ایثارگر در دستگاه‌های دولتی مستقیم عمل نمی‌کند

مدیرکل بنیاد شهید تهران بزرگ به تشریح وضعیت کلی اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر پرداخت و گفت: گفت ما موظف هستیم مطابق قانون عمل کنیم‌. همین الان مهمترین قانون بالا دستی ما برنامه توسعه ششم است که تکلیف کرده دولت همه فرزندان شاهد و ایثارگر را مشغول به کار کند ولی در بحث کلان ادارات ملزم هستند ۲۵ درصد از آمار استخدامی‌ها و شاغلین را به فرزندان شاهد و ایثارگر تشکیل دهند. ما مستقیم در بحث جذب فرزندان شهید و ایثارگر ‌نمی‌توانیم عمل کنیم تنها می‌توانیم به کسانی که مشمول جذب نمی‌شوند و می‌خواهند کارافرینی کنند براساس ضوابط و بودجه‌ تعیین شده از محل منابع بانکی کمک کرده و تسهیلاتی در اختیار آنان قرار دهیم.

وی به فعالیت‌های بنیاد شهید تهران بزرگ در بخش فرهنگی اشاره کرد و گفت: در بخش فرهنگی یکی از کارهایی که انجام شده است چاپ فرهنگ اعلام است که شامل مشخصات اجمالی از شهدا می‌شود و برای ۲۳ هزار شهید تهران سه جلد فرهنگ‌اعلام به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها