مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

پیشکسوتان «گنج» دفاع مقدس هستند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: رزمندگان و پیشکسوتان «گنج» دفاع مقدس هستند که باید به خوبی از خاطرات و تجربیات آنها برای نسل‌های چهارم به بعد انقلاب استفاده کرد.
کد خبر: ۳۵۹۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲ - 28August 2019

پیشکسوتان «گنج مقدس» دفاع مقدس هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، دومین نشست کمیته تخصصی پیشکسوتان و تشکل های مردم نهاد استان گیلان در سالن اجتماعات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان برگزار شد.

«عباس بایرامی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در این نشست نقش فرماندهان و پیشکسوتان  جهاد و مقاومت را مهم دانست و اظهار داشت: در ترویج و احیای هویت دینی و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و بهره‌گیری از دستاوردهای دوران دفاع مقدس فرماندهان و پیشکسوتان نقش اساسی و مهمی در تاریخ این مرز و بوم دارند.

بایرامی با توجه به اینکه پیشکسوتان «هادیان» عرصه دفاع مقدس هستند عنوان کرد: با بهره‌گیری از فرهنگ ایثار و شهادت و تجربه‌های گران سنگ پیشکسوتان در طول هشت سال دفاع مقدس می توان عبرت‌های جنگ تحمیلی را در مقابله با استکبار جهانی برای مردم قدرشناس ایران اسلامی بازگو کرد.

وی هفته دفاع مقدس را فرصت مغتنمی دانست و افزود: در نشر، ترویج و تقویت اهداف و ارزش‌های دفاع مقدس در این برهه از زمان که دشمن در بعد اقتصادی و فرهنگی وارد شده، باید بیش از پیش کوشید.

این مسئول برگزاری همایش استانی هفتم مهر را از محوری‌ترین برنامه های هفته دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: باید با همکاری و هماهنگی پیشکسوتان استان و شهرستان‌های تابعه این برنامه را  با محتوای پربار و غنی برگزار کرد.

وی یکی از دغدغه‌‌های مهم حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان را در خصوص محتوای تولیدی دفاع مقدس دانست و افزود: زمان زیادی از دفاع مقدس سپری شده و ما هر روز شاهد از دست دادن پدر و مادر شهید و یا جانباز و رزمنده‌ای هستیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نهضت خاطره گویی و خاطر‌ه‌نویسی را از مهمترین رسالت در حوزه نشر ارزش‌ها دانست و تصریح کرد: در معرفی سوژه‌ها و خاطره‌نگاری می بایست اقداماتی اساسی و مهمی در ارگان‌های دولتی و غیر دولتی، دانشگاه‌ها، مدارس، مساجد، هیات و... استان انجام داد.

بایرامی در پایان متذکر شد: رزمندگان و پیشکسوتان «گنج» دفاع مقدس هستند که باید به خوبی از خاطرات و تجربیات آنها برای نسل های چهارم به بعد انقلاب استفاده کرد.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها