امیر «فولادی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

موزه‌های دفاع مقدس مرکز تجلی افتخارات ما هستند

رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش گفت: جوانان ایران وقتی می‌توانند به آینده امیدوار باشند که از پیشینه خود آگاه بوده و به آن افتخار کنند و موزه‌های دفاع مقدس نیز مرکز تجلی افتخارات ما هستند.
کد خبر: ۳۵۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ - 24August 2019

موزه های دفاع مقدس مرکز تجلی پیشینه افتخار آمیز جوان امروز ماستامیر سرتیپ دوم «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در استان مرکزی، با اشاره به اینکه موزه‌ها از گذشته نقش بسزایی در انتقال تاریخ و میراث گذشتگان داشته‌اند، اظهار داشت: اصلی‌ترین نقشی که موزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایفا می‌کنند، همین است که آنچه این ملت بزرگ در دوران انقلاب انجام داده و تحولاتی را که در کشور به وجود آمده است به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش افزود: آنچه که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده و آن حماسه‌های ماندگاری که توسط رزمندگان اسلام رقم خورده است در این موزه‌ها به نمایش درخواهد آمد و ماندگار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: نسل حال و آینده باید بداند کشوری که به ناچار وارد یک جنگ تحمیلی شد، در حالی که نه نیروی نظامی آماده و نه تسلیحات و نه توان نظامی داشت، چگونه در مقابل شرق و غرب با دست خالی ایستادگی کرد.

فولادی با اشاره به اینکه وحدت در دوران دفاع مقدس در بین رزمندگان و جوانان ما موج میزد اضافه کرد: در آن زمان دشمن حمله همه جانبه را علیه ما آغاز کرد و ملت ایران و جوانان غیور این مرز و بوم با توکل بر خدا و گوش به فرمان ولی امر خود پای در این مسیر گذاشتند و در مقابل دشمنان جانانه دفاع کردند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی نیز همچنان در مسیر امام و شهدا حرکت کردیم و مراحل رشد و پیشرفت را در همه ابعاد پیش گرفتیم عنوان کرد: این را جوانان در موزه های دفاع مقدس می توانند لمس کنند که ملت ایران با دست خالی چه حماسه بزرگی آفرید.

رئیس سازمان حفظ آثار  و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با اشاره به اینکه همه اقشار از دانش آموز و دانشجو، کارمند و کارگر، کشاورز و پیر و جوان هم در این حماسه حضور داشتند، بیان داشت: این رشادت ها در همه جا بیان می‌شود ولی در موزه‌های دفاع مقدس می توان بخوبی آن‌ها را با اسناد، فیلم‌ها، عکس‌ها و خاطرات و وسایل رزمندگان و شهدا دید و درک کرد.

فولادی با بیان اینکه یک نوجوان ۱۳ ساله با یک عمل خود می توانست سرنوشت عملیات را عوض کند و یا یک پیرمرد چه دلیرانه در جبهه‌ها در کنار جوانان حضور داشت، گفت: اینها همه در موزه به خوبی نمایان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جوانان ایران وقتی می توانند به آینده امیدوار باشد که از پیشینه خود آگاه بوده و به آن افتخار کند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش ضمن مطلوب ارزیابی کردن پیشرفت موزه استان مرکزی گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مرکزی پیشرفت مطلوبی داشته و با همت جهادی مسئولان استان مرکزی در حال تکمیل و پیشرفت است. امید است این پیشرفت در ساخت با سرعت بیشتری تداوم پیدا کند تا هر چه زودتر شاهد افتتاح این مرکز فرهنگی باشیم.

فولادی همچنین به نقش ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: در دوران دفاع مقدس عملیاتی نبوده که ارتش در آن نقش نداشته باشد، ارتش قبل از حضور نیروها در منطقه بوده، بعد از رفتن نیروها حضور داشته و همچنان هم ایستاده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها