پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در شمال یمن سرنگون شد

ارتش یمن می‌گوید یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی را در شمال غرب یمن هدف قرار داده و آن را منهدم کرده است.
کد خبر: ۳۵۹۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۳ - 23August 2019

پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در شمال یمن سرنگون شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیرو‌های یمنی موفق شدند طی یک هفته، دومین پهپاد جاسوسی را در آسمان استان «حجة» واقع در شمال غرب یمن منهدم کنند.

شبکه تلویزیونی «المَسیـره» یمن جمعه (یک شهریور) به نقل از منابع نظامی این کشور گزارش داد که این پهپاد که متعلق به ائتلاف سعودی است، در غرب کوه «مبعوثه» واقع در شهرستان «حرض» استان حجه ساقط شده است.

این دومین پهپاد جاسوسی است که در آسمان غرب یمن کشف و توسط پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منهدم می‌شود.

ارتش یمن بامداد چهارشنبه این هفته (۳۰ مرداد) یک فروند پهپاد پیشرفته آمریکا از نوع (MQ-۹) را بر فراز استان «ذَمار» به وسیله موشک بومی زمین به هوا سرنگون کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در واکنش به انهدام پهپاد جاسوسی خود در غرب یمن ضمن تأیید خبر ساقط شدن این پهپاد مدعی شد که پهپاد (MQ-9) در «حریم هوایی مجاز» سرنگون شده است.

جنبش انصارالله یمن بعد از این حادثه، تأکید کرد که دشمنان یمن و متجاوزان به این کشور باید بدانند که حریم هوایی یمن جای گردش و تفریح نیست.

ارتش یمن طی سال‌ها گذشته علاوه بر توسعه پدافند هوایی خود، دست به تولید و توسعه پهپاد‌های هجومی زده و به وسیله این پهپاد‌ها توانسته است، اهداف حیاتی و مهم ائتلاف سعودی متجاوز به یمن را هدف قرار دهد.

ارتش یمن اعلام کرده است که حملات پهپادی و موشکی به ائتلاف سعودی «دفاع از خود و پاسخ به تجاوزگری‌های» این ائتلاف است و تا زمانی که حمله و اشغالگری سعودی‌ها و اماراتی‌ها در یمن ادامه داشته باشد، «پاسخ‌های موشکی و پهپادی» نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها