جهانگیری:

بخش خصوصی همچون رزمندگان جهادی در شرایط نابرابر تحریم هستند

معاون اول رئیس جمهور گفت: سهامداران و بخش خصوصی در سطح نظام تولید کشور به عنوان رزمنده جنگی و جهادی در میدان نابرابر اقتصادی دشمنان در شرایط نابرابر تحریم هستند.
کد خبر: ۳۵۸۸۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۵ - 21August 2019

بخش خصوصی نظام تولید رزمندگان جهادی در شرایط نابرابر تحریم هستندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور شامگاه چهارشنبه پس از افتتاح مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل در جمع مدیران مازندران و سهامداران این مرکز اظهار داشت: اینکه دولت در این خصوص سکوت و اظهار نظر کمتری دارد، به این خاطر بوده که با هر حرف مسئولان کشوری، برداشت‌های متفاوتی در بازار می‌شود و به این خاطر خیلی مانور نمی‌دهیم.

وی ادامه داد: میزان برنج وارد شده  هم در انبارهای کشور که دولت احاطه و دسترسی کامل به آن دارد، مشخص است و در زمان تعیین شده و مهلت قانونی پس از عرضه و برداشت برنج داخلی نسبت به نیاز به توزیع آن در بازار و تعادل سازی اقدام خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین نسبت به صادرات برنج مازندران در سال گذشته به بازارهای اروپایی و آمریکایی، ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: اینکه برای هر کیلو برنج مازندران در بازارهای جهانی مشتریانی هستند که تا 10دلار  هم پرداخت کنند واقعا امیدوار کننده هست و باید نسبت به تثبیت و حمایت از این رویه اهتمام همه جانبه شود.

جهانگیری با اشاره به اینکه سورتینگ، بسته‌بندی مناسب در بازارهای جهانی را مورد توجه مشتریان درامر صادرات دانست وگفت: اینکه نوع دانه‌بندی و بسته‌بندی که مشتریان خارجی را مجاب و مورد اعتماد آنها قرار گیرد مهم است و باید حلقه مفقوده آن در مازندران تکمیل شود.

وی اضافه کرد: دولت هم برای واردات برنج به کشور تعرفه‌های قابل توجهی را برای واردکنندگان وضع کرده تا هر کسی دراین حوزه به دلخواه ورود پیدا نکند.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری در خصوص تامین آب موردنیاز زمین‌های شالیزاری در شهرهای مرکزی مازندران نیز اشاره کرد وبا بیان اینکه سد هراز آمل به عنوان یکی از تامین کننده‌های اصلی آب کشاورزی در این شهرها پیش‌بینی شده است، گفت، پروژه سد هراز به عنوان یکی از اولویت‌های دولت برای تکمیل قرارگرفته، اما با توجه به محدودیت‌های مالی که دولت در سال‌های اخیر به خاطر تحریم‌ها با آن مواجه شده است، اختصاص اعتبار مورد نیاز با مشکلاتی مواجه بوده است.

جهانگیری افزود: در سال‌های قبل پیش‌بینی تامین منابع مالی با فاینانس خارجی از کشور چین پیش‌بینی شده بود که متاسفانه شرایط آن هم فراهم نشد، اما دولت همه توان خود را برای تامین اعتبار موردنیاز برای تکمیل سد هراز آمل گذاشته و امیدواریم که هرچه زودتر شاهد تکمیل و افتتاح آن باشیم.

معاون اول رئیس جمهوری، از اهتمام سهامداران مرکز بین‌المللی تجارت برنج در شهرستان آمل برای ساخت مجموعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش از 100 میلیارد تومان برای ساماندهی برنج کشور را قابل تقدیر و با اهمیت خواند و گفت: این کاری که در اینجا توسط این سهامداران صورت گرفته بسیار قابل تقدیر است و بخش خصوصی در چنین شرایط اقتصادی کشور بدون دریافت تسهیلات دولتی مجموعه‌ای عظیم را در شهرستان آمل ایجاد کند، قابل ستایش است.

جهانگیری اضافه کرد: در سطح نظام تولید کشور، این سهامداران و بخش خصوصی به عنوان رزمنده جنگی و جهادی در میان نابرابر اقتصادی دشمنان در شرایط نابرابر تحریم هستند.

وی ابراز امیدواری کرد: کشور ما در شرایط حساس کنونی، واقعا نیازمند ترویج این روحیه تولید هست و باید این سبک از فعالیت سهامداران مرکز بین المللی تجارت و پایان صادراتی برنج آمل در کشور الگوسازی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار