سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

رسیدگی به گزارش‌های تفحص مجلس در قوه قضاییه چابک می‌شود

حجت‌الاسلام «حسن نوروزی» گفت: با اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، رسیدگی به گزارش‌های نظارتی قوه مقننه در دستگاه قضا چابک می‌شود.
کد خبر: ۳۵۸۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶ - 21August 2019

رسیدگی به گزارش‌های تفحص مجلس در قوه قضاییه چابک می‌شودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «حسن نوروزی» عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با «خانه ملت»، با اشاره به اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس برای بررسی گزارش‌های نظارتی در قوه قضاییه، اظهار داشت: قانونگذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون از جمله وظایف قوه مقننه است، در بسیاری از مواقع شاهد هستیم دولتمردان و مجریان کشور به قوانین عمل نمی کنند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: به طور مثال آیین نامه های اجرایی قوانین مصوب مجلس از سوی دستگاه های ذی ربط تدوین نمی شود یا تحقیق و تفحص های صورت گرفته با وجود ارجاع به قوه قضاییه بررسی نشده و بی نتیجه باقی مانده است.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: با تغییر و اصلاح آیین نامه داخلی مجلس مقرر شد تا رسیدگی به تحقیق و تفحص ها در قوه قضاییه چابک شود و اهمیت بیشتری به پیگیری قضایی گزارش های نظارتی مجلس در قوه قضاییه صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه بازوی نظارتی مجلس تقویت می شود، گفت: انتظار می رود قوه قضاییه با جدیت گزارش های نظارتی مجلس را مورد بررسی قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه باید شعب ویژه برای بررسی گزارش تحقیق و تفحص در دستگاه قضا ایجاد شود، عنوان کرد: باید شعب و قضات مخصوص برای رسیدگی با اولویت به گزارش های مجلس در قوه قضاییه تشکیل شود، انتظار می رود قاضی که تجربه حضور در مجلس را داشته یا سابقه طولانی دارد برای این کار در نظر گرفته شود تا مجلس تقویت شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید کرد: به فرموده امام راحل مجلس در رأس امور است اما به شرطی که ضابطه اجرایی آن تضمین شود برای همین باید شعب خاص دیده شود تا دولت و حکومت بداند که به نظر مجلس باید احترام بگذارند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار