سردار رحیمی خبر داد؛

دستگیری ۱۸۸ سارق و مالخر در طرح «کاشف»/ افزایش ۱۳ درصدی کشفیات پلیس

رئیس پلیس پایتخت از افزایش ۱۳ درصدی کشفیات پلیس و دستگیری ۱۸۸ سارق و مالخر در طرح کاشف خبر داد.
کد خبر: ۳۵۸۷۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ - 21August 2019

دستگیری ۱۸۸ سارق و مالخر در طرح کاشف/ افزایش ۱۳ درصدی کشفیات پلیسبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه سومین «طرح کاشف» که با هدف دستگیری مجرمان حرفه‌ای و باندی صبح امروز در پلیس آگاهی تهران بزرگ برگزار شد، با بیان اینکه استفاده از سلاح سرد به طور قطع جرم است و متأسفانه مجرمان اماکن و خفتگیران برای ایجاد رعب و وحشت از آن استفاده می‌کنند، اظهار داشت: این مجازات برای خفتگیران دو چندان است و نیرو‌های پلیس همواره تلاش خود را می‌کنند تا پیگیری‌های لازم را جهت جلوگیری از خفتگیری انجام دهند.

وی با توصیه به مردم جهت برخورد با زورگیران گفت: ما همواره به مردم این توصیه را می‌کنیم که فضای سوءاستفاده خفتگیران را ایجاد نکنند و تمام نکاتی را که از نظرشان می‌تواند خطرناک باشد، در جهت مصون ماندن از خطر رعایت کنند.

رئیس پلیس پایتخت در خصوص تذکر درباره یکی از سایت‌هایی فروش اینترنتی بیان کرد: حرکت مجرمان به سمت فضای مجازی زیاد شده است؛ البته ما مراقبت‌های خودمان را داریم، ولی مردم باید توجه و دقت زیادی داشته باشند. خوشبختانه سرقت‌ها در ماه گذشته چهار درصد کاهش یافته است.

سردار رحیمی ادامه داد: با وجود با افزایش سرقت، خوشبختانه ۱۳ درصد افزایش کشفیات را داشته‌ایم. مجرمان در هر محیطی به دنبال فرصت هستند و با توجه به اینکه ما در ماه شهریور هستیم و مسافرت‌ها زیاد می‌شود، مردم منازل خود را به افراد مطمئن بسپارند و همچنین مراقبت‌های لازم را از خودروهای خود داشته باشند.

وی در خصوص این مرحله از طرح کاشف گفت: در سومین طرح کاشف برخورد با مجرمان حرفه‌ای و برخورد با سارقین خودرو، زور گیران و کلاهبرداران در دستور کار قرار گرفت.

رئیس پلیس پایتخت اضافه کرد: همکاران ما موفق شدند ۱۸۸ نفر از سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار را در قالب ۴۵ باند که دست به سرقت‌های محتلف مانند سرقت از منازل، خوردو و... می زدند، بازداشت کنند.

سردار رحیمی افزود: در میان این جرائم، یک مورد سرقت مسلحانه داشتیم که اینها در یک گروه شش نفره و با عنوان مأمور اقدام به سرقت از صرافی‌ها می‌کردند که خوشبختانه اعضای این گروه به طور کامل دستگیر شدند. این گروه ۱۳ هزار یورو و سه میلیون دلار سرقت کردند و مکان این سرقت در صرافی‌های خیابان فردوسی بوده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در باره طرح «صاعقه یک» نیز گفت: ما طرح صاعقه یک را به منظور برخورد با جرائم قاپ‌زنی مانند کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی طراحی کرده‌ایم که با بهره‌گیری از ۵۰۰ نفر از موتورسواران پلیس اجرا شده و تلاشمان این است که در طول ماه دو یا سه بار این طرح را اجرا کنیم.

وی ادامه داد: این طرح آثار خوبی دارد. در مرحله اول در مجموعا ۳۷۰ نفر که ۷۱ نفر از آن‌ها سارق و مابقی مضمون به سرقت بودند، دستگیر شدند و دستگیرشدگان به هزار و ۲۰۰ مورد قاپ‌زنی اعتراف کرده‌اند. از روزی که مرحله اول این طرح اجرا شده تا امروز ۳۵ تا ۴۰ درصد کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی در تهران کاهش داشته است؛ به سارقان، کیف‌قاپ‌ها و موبایل‌قاپ‌ها اعلام می‌کنیم که روز به روز طرح‌های پلیس با قاطعیت در رابطه با برخورد با آن‌ها افزایش خواهد داشت.

سردار رحیمی درباره طرح کاشف بیان کرد: در این طرح دو هزار و ۴۰۰ فقره اعتراف به سرقت داشتیم؛ همچنین یک حرکت جدی در تحویل اموال مردم شروع کرده‌ایم و به طور میانگین در طرح‌های خود توانستیم ۷۰ تا ۸۰ درصد اموال مردم را برگردانیم. آن ۳۰ درصد هم اموالی بود که یا توسط خود سارقان به فروش رفته یا جایی است که ما به آن دسترسی نداریم. در این طرح حدود ۵۶ درصد مجرمان سابقه دار هستند.

رئیس پلیس پایتخت همچنین در خصوص رسیدگی به جرایم مالخرها گفت: بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از دستگیرشده‌ها مالخر هستند. جرم مالخر کمتر از جرم سارق‌ها نیست. اموالی که سارقان و مالخرها بدست می‌اوردند نیز به مردم بازخواهد گشت. طبق برنامه، قرارگاه مشترک مبارزه با سرقت بیش از دو ماه است که توسط نیروی انتظامی و دادستانی تشکیل شده و در جلسات ویژه به طور مرتب شگردها و برخورد‌های جدی‌تر با این افراد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها