بروجردی:

سیاست ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه از موضع قدرت است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه است و این صلح را از موضع قدرت اعمال خواهیم کرد.
کد خبر: ۳۵۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ - 21August 2019

سیاست ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه از موضع قدرت استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «پاک چول مین» نائب رئیس مجلس اعلا خلق کره شمالی با علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات میان دو کشور، اظهار داشت: توانمندی‌های فراوانی در ایران و کره شمالی وجود دارد که می‌توان در راستای گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و نظامی از آن بهره برد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی از هر گونه اقدامی جهت ارتقا سطح مناسبات در عرصه‌های مختلف استقبال و حمایت می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، آمریکا را عامل بحران در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه و شبه جزیره کره دانست و بیان کرد: عدم تعهد به مقررات بین‌المللی و توافقات امضا شده مانند برجام از سوی آمریکا نشان دهنده غیر قابل اعتماد بودن آمریکا است.

بروجردی تأکید کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران برقراری صلح و ثبات در منطقه است و این صلح را از موضع قدرت اعمال خواهیم کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی افزایش همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور را راهی برای مبارزه با تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا علیه دو ملت ایران و کره شمالی دانست.

 بروجردی در پایان ارائه تسهیلات به فعالان بخش خصوصی در بخش‌های صنعتی و معادن، تبادلات فرهنگی و علمی، لغو روادید تجار و فعالان اقتصادی و رفع موانع بانکی را فرصتی برای تقویت و تحکیم ارتباطات دوستانه فیمابین خواند و بر ضرورت رایزنی‌های مستمر میان مقامات عالی‌رتبه سیاسی و پارلمانی ایران و کره شمالی تأکید کرد.

در ادامه این دیدار «پاک چول مین» نائب رئیس مجلس کره شمالی با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، توسعه مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کره شمالی با جمهوری اسلامی ایران را از سیاست‌های اصولی کشورش خواند و گفت: پارلمان کره شمالی بر رفع موانع بر سر راه همکاری‌های مشترک و تسهیل مراودات فیمابین تأکید ویژه‌ای دارد.

نائب رئیس مجلس کره شمالی تحریم‌های اعمال شده علیه دو کشور را سیاستی شکست خورده دانست و افزود: کره شمالی و جمهوری اسلامی ایران در سال‌های تحریم‌های ظالمانه آمریکا موفقیت‌های فراوانی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، دفاعی و نظامی به دست آورده‌اند.

«پاک چول مین» در بخش دیگری با اشاره به سیاست کشورش بر افزایش توان دفاعی و قدرت بازدارندگی کره شمالی تأکید و تصریح کرد: کره شمالی همواره به دنبال برقراری صلح و ثبات در مناطق مختلف جهان به ویژه در شبه جزیره کره است.

وی در پایان بر توسعه تبادلات اقتصادی، صنعتی، معدنی و گردشگری در راستای ارتقا سطح مناسبات فیمابین تأکید کرد.

شایان ذکر است، علاالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی و «پاک چول مین» نائب رئیس مجلس کره شمالی یادداشت تفاهم همکاری پارلمانی میان مجلس شورای اسلامی و مجلس اعلا خلق کره را به امضا رساندند.

در این یادداشت تفاهم همکاری، بر تبادل همکاری‌های پارلمانی میان گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور با هدف تقویت و تحکیم روابط دوستانه تأکید شد و  طرفین توافق کردند با توصیه به دولت و وزرای مربوطه توسعه همکاری‌ها در بخش‌های آموزش، سلامت عمومی، سرمایه‌گذاری‌های علمی، فناوری، کشاورزی و انرژی را پیگیری کنند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها