خطاب به مقامات آمریکا؛

الهان‌عمر: به فلسطین بروید و واقعیات تلخ اشغال را از نزدیک ببینید

عضو مجلس نمایندگان آمریکا خطاب به مقامات کشورش تصریح کرد: به فلسطین بروید و واقعیات تلخ اشغال را از نزدیک ببینید.
کد خبر: ۳۵۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ - 20August 2019

الهان‌عمر: به فلسطین بروید و واقعیات تلخ اشغال را از نزدیک ببینیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، الهان عمر و رشیده طلیب اعضای مجلس نمایندگان آمریکا که ورودشان به فلسطین توسط رژیم اشغالگر قدس ممنوع شده، در نشست خبری مشترک از اعضای کنگره خواستند به فلسطین رفته و واقعیات تلخ اشغال را از نزدیک مشاهده کنند.

الهان عمر تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مانعی برای انجام امور خود که به عنوان عضو مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب شده، برشمرد و اتخاذ آن را عامدانه اعلام کرد.

وی در این باره گفت: از سیاستمداران آمریکایی می‌خواهم کمک مالی به اسرائیل را مورد بازنگری قرار دهند. سالانه بیش از سه میلیارد دلار به اسرائیل کمک مالی می‌کنیم. این در حالی است که اعمال محدودیت برای اعضای کنگره برای ورود به این کشور و محدود کردن آزادی میلیون‌ها انسان برای حرکت و بیان آزاد افکار و عقاید و حق تعیین آینده و سرنوشت خود برای اسرائیلِ به اصطلاح دموکراتیک و متحد ما شایسته نیست.

عضو مجلس نمایندگان آمریکا اضافه کرد: اگر می‌خواهیم به عنوان متحد به اسرائیل کمک کنیم، باید از دولت نتانیاهو بخواهیم که ساخت شهرک‌های غیرقانونی در خاک فلسطین را متوقف کرده و تمام حقوق فلسطینیان را به آن‌ها بدهد. ما به عنوان اعضای کنگره آمریکا مسئولیت داریم که وقایع منطقه را با چشمان خود از نزدیک ببینیم. باید مجلس در خصوص سیاست خارجی مان و میلیون‌ها دلاری که کمک می‌کنیم تحقیقات انجام دهد.

رشیده طلیب عضو فلسطینی تبار کنگره آمریکا نیز طی سخنانی اظهار داشت: محدود کردن ورود من به فلسطین که خانواده‌ام در آنجا زندگی می‌کند تلاش عمدی اسرائیل برای تحقیر است.

 رژیم اشغالگر قدس مدعی است که ورود الهان عمر و رشیده طلیب دو عضو کنگره آمریکا به فلسطین را به درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده محدود کرده است.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها