نماینده سازمان ملل در سوریه فعالیت‌های خود را از سر گرفت

«گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه که در هفته‌های گذشته خانه‌نشین شده بود؛ اعلام کرد که فعالیت خود را از سر گرفته است.
کد خبر: ۳۵۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴ - 20August 2019

نماینده سازمان ملل در سوریه فعالیت‌های خود را از سر گرفتبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «گیر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که سلامتی خود را به دست آورده و از این پس می‌تواند به فعالیت‌ها و رایزنی‌های خود ادامه دهد.

به نوشته پایگاه خبری عنب‌بلدی، او گفته است با تمامی طرف‌های مرتبط با پرونده سوریه گفت‌و‌گو خواهد کرد. خبر بهبود وضعیت جسامانی پدرسون در حالی است که جلسه شورای امنیت سازمان ملل قرار بود روز گذشته (دوشنبه) برگزار شود، اما به علت عدم حضور وی لغو شد.

سازمان ملل در ۲۳ ژوئیه گذشته (یکم مرداد) اعلام کرد که «گیر پدرسون» از یک بیماری چشمی رنج می‌برد و در روند درمان قرار گرفته است. او در هفته‌های گذشته در هیچ نشستی حضور نیافت و پزشکان او را از انجام هرگونه سفر منع کردند.

او از ماه ژانویه (دی ماه سال گذشته) جانشین «استفان دی میستورا» و نماینده سازمان ملل در امور سوریه شده است. به نظر می‌رسد وی انگیزه بالایی برای نیل به یک راه‌حل سیاسی در سوریه دارد؛ امری که سلف وی پس از چهار سال در خصوص آن ناکام بود. او توانسته در خصوص تشکیل شورای قانون اساسی گام‌های اولیه را بردارد. با این حال وضعیت بیماری پدرسون در سیزدهمین نشست آستانه در دهم مرداد مانع از حضور او در این نشست شد و در عوض معاون وی شرکت کرد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار