یک کارشناس مسائل سیاسی:

خودروسازان فرنگ‌رفته از تولیدات نظامی جا ماندند!

یاسر برخورداری با مقایسه میزان پیشرفت کشور در عرصه‌های دفاعی و خودروسازی گفت: امروز دستاورد تمام مدیران خودروسازی ما، انبوه کشته و مجروحی است که در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۳۵۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۱ - 19August 2019

خودروسازان فرنگ رفته از تولیدات نظامی جا ماندند!به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «یاسر برخورداری» کارشناس مسائل سیاسی در برنامه گفت‌وگوی سیاسی اظهار داشت: مرور تاریخ ایران نشان می‌دهد تجربه دفاع مقدس یکی از موفق‌ترین تجارب ایران بوده که با وجود همه نابرابری‌ها، ذره‌ای از خاک ایران کم نشد. در حالی که وقتی تاریخ را ورق می‌زنید، عهدنامه گلستان یک تکه را برده، عهدنامه ترکمانچای بخش‌های دیگری را و عهدنامه پاریس از آن طرف و عهدنامه بحرین تکه دیگری را از ما کنده است!

وی افزود: ما از این زاویه به مسائل نگاه نکرده و با مردم صحبت نمی‌کنیم و این رویه خوب نیست، لذا من دوست دارم از این زاویه با مردم صحبت کنم. بعد از آن جنگ سال ۶۸ تمام می‌شود و رحلت امام (ره) اتفاق می‌افتد، پس از آن جامعه وارد یک فضای گفتمانی جدید می‌شود و جامعه با آرامشی که پس از جنگ دارد، مستعد آن است که فضای گفتمانی جدید شکل بگیرد، اما از آن طرف دشمنان ما به تبلیغ گفتمان معارض پرداختند و در تبلیغ آن از فضای رسانه‌ای خود بهره گرفتند و شروع به انتقاد کردند که بس است چه قدر می‌خواهید انقلابی باشید چه قدر جنگ؟!

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: طوری از جنگ صحبت می‌کردند که انگار جمهوری‌اسلامی اعلان جنگ داده و آن را آغاز کرده است. در حالی که جمهوری‌اسلامی وارد جنگ شد، نکته ریزی که کسی چندان توجهی به آن نمی‌کند! آنها می‌گویند ما انقلاب کردیم، اما همه‌اش جنگ است و درگیری. در این میان باید متذکر شد که ما پرچم جنگ را برنداشتیم، بلکه ما از خاکمان در برابر تجاوز دشمن دفاع کردیم. آیا در آن برهه باید مقابل صدام سکوت می‌کردیم یا باید به او می‌گفتیم بیا با هم صحبت کنیم تا مشکل حل شود؟ چنین چیزی امکان‌پذیر نبود، صدام وارد خاک ما شده بود و تنها جنگ چاره حفظ آب و خاک‌مان بود.

برخورداری گفت: برای همین تا امروز نگفتیم جنگ مقدس، این اصطلاح را نه امام خمینی استفاده کردند نه رهبر معظم انقلاب اسلامی. من تا کنون چنین اصطلاحی را نشنیدم، ما همیشه گفتیم جنگ تحمیلی و دفاع مقدس. لذا میان جنگ مقدس و دفاع مقدس بار معنایی متفاوتی وجود دارد، بعد از آن مداخله کشورهای بیگانه با دخالت در تغییر گفتمان در جامعه به وجود آمد، به این معنا که از ظاهر آغاز شد تا عرصه‌ها سیاستگذاری پیش رفت. به عبارتی پارادایم الگوی حکمرانی ما تغییر پیدا کرد و به سمت کنار رفتن اندیشه انقلابی رفت تا بتوانند سازندگی کنند و با این سازندگی پیشرفت را به وجود بیاورند.

وی افزود: ایرادی ندارد با همین تغییر پارادایم در فضای گفتمانی پیش می‌رویم، اما بعد از مدتی نگاه می‌کنیم، وقتی نگاه انقلابی برداشته می‌شود، اختلاس، دزدی، سوء‌مدیریت، فساد و مسائل دیگر به میان می‌آید و به وضعیتی دچار می‌شویم که بگوییم در قسمتی که با مدیریت و اندیشه انقلابی حرکت کردیم، به موفقیت دست پیدا کردیم و می‌توانیم بگوییم در این عرصه‌ها ورود پیدا کردیم و امروز دارای رتبه بالا هستیم، یکی از آن عرصه‌ها، عرصه نظامی است. لذا گاهی به دیگران می‌گویم درباره این قسمت چنین صحبت کنید و بگویید ۴۰ سال گفتمان انقلابی را در عرصه نظامی بردیم و امروز از این دستاوردها برخودار هستیم.

برخورداری ادامه داد: اما از آن طرف ۴۰ سال گفتمان انقلابی را در عرصه صنعت دخالت ندادیم و امروز دستاورد تمام مدیران خودروسازی ما، انبوه کشته و مجروحی است که در جاده های کشور به ثبت رسیده است، مدیرانی که همه در کشورهای خارجی درس خواندند، یعنی از تخصص چیزی کم نداشتند و به این شکل نبوده که یک مدیر انقلابی درس خوانده داخل را در عرصه خودروسازی دخیل کنند، اگرچه مدیران خودروسازی فرنگ رفته نیز هیچ‌کدام افراد بدی نبودند، اما آن نگاه، نگاه خوبی نبوده، به طوری که در عرصه نظامی ما صاحب موشک «شهاب ۳» شدیم و در اینجا پراید در حال در رفتن است!

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار