عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تحریم تسلیحاتی ایران بازی دو سر باخت غرب است

علی نجفی‌خوشرودی گفت: دولت آمریکا بازی دو سر باختی را آغاز کرده و دنبال می‌کند که قطعا بی‌فایده است؛ چراکه تحریم تسلیحاتی هم تاثیری در وضعیت نظامی ایران ندارد، جمهوری اسلامی در شرایط تحریم هم توانسته قدرت بلامنازع منطقه باشد.
کد خبر: ۳۵۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶ - 20August 2019

///علی نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در خصوص تلاش آمریکا برای تحریم تسلیحاتی کشورمان اظهار داشت: اقدامات آمریکا در قِبال ایران از جمله تهدید نظامی، تحریم‌ها و فشارهای سیاسی به نتیجه نرسیده است؛ لذا دولتمردان این کشور به شدت خواهان مذاکره مجدد با مقامات ایران به منظور تحقق خواسته‌هایشان مبنی بر انزوای جمهوری اسلامی بوده و همچنان بر مواضعشان پافشاری می‌کنند. همانطور که روسای جمهور گذشته آمریکا از کارتر تا کنون این خواسته‌ها را دنبال می‌کردند اما نتوانستند در طول این 40 سال راه به جایی ببرند.

این مقام مسوول با بیان اینکه کشورهایی که با ایران دارای روابط نظامی و تسلیحاتی هستند وابسته به دولت آمریکا نیستند، افزود: از سوی دیگر بخش عمده تولیدات نظامی ایران داخلی است و همین مسئله مهم منجر به خودکفایی کشورمان در عرصه نظامی و تسلیحاتی شده است و نه تنها می‌تواند نیاز خود را رفع کند، بلکه می‌تواند به عنوان یکی از فروشندگان سلاح در منطقه نقش‌آفرینی کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در عرصه ساخت تسلیحات نظامی و دفاعی بومی عمل می‌کنیم و به کمک بیگانگان وابسته نیستیم، گفت: دولت آمریکا نمی‌تواند کشورهای دیگر را مجبور کند تا در زمینه تسلیحاتی به جمهوری اسلامی ایران فشار مضاعف بیاورند، بر اساس توافق برجام، تحریم‌ فروش تجهیزات نظامی به ایران که شامل تجهیزات موشکی و قطعات هواپیما است تا چند ماه دیگر باید برداشته شود، اما دولت آمریکا به دنبال عدم اجرای این بخش از توافق هسته‌ای است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با توجه به این نکته که سازمان ملل متحد در زمینه تحریم تسلیحاتی جمهوری اسلامی، با دولت ترامپ همراهی نخواهد کرد، اظهار داشت: دولت آمریکا بازی دو سر باختی را آغاز کرده و دنبال می‌کند که قطعا بی‌فایده است؛ چراکه تحریم تسلیحاتی هم تاثیری در وضعیت نظامی ایران ندارد، جمهوری اسلامی در شرایط تحریم هم توانسته قدرت بلامنازع منطقه باشد.

به گزارش دفاع پرس، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در روزهای اخیر طی پیام توییتری با انتشار یک شمارش معکوس، نوشت: «زمان در حال سپری شدن است. این زمانی است که پیش از به اتمام رسیدن مهلت تحریم تسلیحاتی سازمان ملل برای ایران و ممنوعیت سفر قاسم سلیمانی باقی مانده است. ما از متحدان و شرکایمان می‌خواهیم فشار بر حکومت ایران را افزایش داده و رفتار بی‌ثبات‌کننده آن را متوقف کنند.»

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار