مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه آزاد هرمزگان:

غدیر باید مانند عاشورا به فرهنگ عمومی تبدیل شود

حجت‌الاسلام «محسن ابراهیمی» گفت: غدیر باید مانند عاشورا به صورت فرهنگ عمومی درآمده و نهادینه شود.
کد خبر: ۳۵۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ - 19August 2019

غدیر باید مانند عاشورا به فرهنگ عمومی تبدیل شود/ ضرورت ورود جدی دانشگاه به موضوع غدیربه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محسن ابراهیمی» مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفت‌وگو با «آنا»، درباره موضوع غدیر و لزوم تبیین و تشریح آن به‌ویژه برای نسل جوان و وظیفه دانشگاه در این زمینه اظهار داشت: غدیر استمرار نبوت و رسالت پیامبر اکبر (ص) است.

وی افزود:‌ پیامبر برای هدایت بشریت آمد، در واقع حادثه غدیر یعنی فراخواندن انسان به سعادت و کمال که هدف اصلی آفرینش نیز هست.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ادامه داد: هدف اصلی خلقت انسان‌ها این است که به سعادت و کمال نائل شوند. خداوند پیامبران را فرستاد برای اینکه انسان‌ها را به سعادت و کمال برسانند تا آخرین پیامبر که حضرت محمد(ص) است و ایشان تمام آن چیزی را که برای سعادت و کمال نیاز بود، تبیین کردند و استمرار و تبیین درست و معصومانه از دین اسلام و از آن‌ طرف رهبری سیاسی جامعه اسلامی بعد از پیامبر اسلام به امیرالمؤمنین علی(ع) واگذار شده است و این یعنی غدیر.

ابراهیمی بیان کرد: هدف نهایی از غدیر، استمرار راه پیامبر برای رساندن انسان‌ها به سعادت است که این هدف نهایی از خلقت نیز هست. باید با این نگاه به غدیر بنگریم؛ نه اینکه فقط یک خلافت ظاهری و یا رهبری سیاسی را ببینیم؛ بلکه رهبری سیاسی که استمرار نبوت و هدفش رساندن انسان‌ها به کمال است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه‌ها به حقیقت غدیر این است و در این‌صورت است که غدیر می‌تواند منشأ وحدت و اتحاد بین همه مسلمانان باشد، نباید غدیر را منشأ اختلاف بدانیم؛ بلکه باید آن را منشأ وحدت بین جوامع اسلامی و تمام جوامع عرفانی بدانیم؛ چراکه همه جوامع عرفانی به‌دنبال رسیدن به سعادت و کمال هستند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان تصریح کرد: دانشگاه به‌دلیل اینکه با نسل جوان سروکار دارد، باید به موضوع غدیر به صورت جدی ورود کند، به‌ویژه با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که پس از جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب آغاز شد و مقام معظم رهبری در آن تأکید دارند که محور اصلی بیانیه نسل جوان است.

ابراهیمی گفت: بدیهی است که نسل جوان باید خودشان با غدیر آشنا شوند و رسالت تمام مجموعه کسانی که در دانشگاه مسئولیت دارند به‌ویژه کسانی که مسئولیت فرهنگی دارند، این است که نسل جوان را با غدیر و با محتوای آن آشنا کنند و خود این نسل جوان مبلغ غدیر شوند و برای اینکه غدیر به صورت فرهنگ دربیاید، چاره‌ای نیست که دانشگاه باید محوربودن را بپذیرد.

وی عنوان کرد: غدیر باید مانند عاشورا شود، همان‌طور که عاشورا به‌صورت فرهنگ عمومی درآمده و نهادینه شده است و همه مردم خودشان در اشاعه آن نقش دارند، باید کاری کنیم که غدیر هم از حالت اینکه صرفاً یک عده از مسئولان در عید غدیر بیایند و صحبت کنند، خارج شود و همه مساجد و حسینیه‌ها و در مراکز علمی و دانشگاهی به‌ویژه دانشگاهیان می‌توانند در تبیین آن نقش اساسی داشته باشند تا غدیر به‌صورت فرهنگ عمومی دربیاید.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان اظهار کرد: در دانشگاه‌ها باید به درس نهج‌البلاغه اهمیت بیشتری داده شود و این راهکار بسیار مهمی برای تبیین مناسب غدیر است و مبلغان باید بیایند و جوانب مختلف غدیر را برای دانشجویان روشن و تشریح کنند و در انتها این اقدام را به‌صورت گسترده در سطح شهرها انجام دهند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها