پس از گذشت 45 روز از توقیف؛

بعیدی‌نژاد حرکت نفتکش «گریس 1» از جبل‌الطارق را تایید کرد

سفیر ایران در لندن حرکت نفتکش گریس 1 (آدریان دریا) به مقصد آب‌های بین‌المللی را تایید کرد.
کد خبر: ۳۵۸۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ - 19August 2019

بعیدی‌نژاد حرکت آدریان دریا از جبل‌الطارق را تایید کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن بامداد امروز در صفحه توئیترش نوشت: «در این لحظه تایید می‌کنیم که سرانجام 45 روز پس از توقف در آب‌های جبل‌الطارق، نفتکش حامل نفت ایران حرکت خود را به مقصد آب‌های بین المللی آغاز کرد.»

‏وی می‌افزاید: «توجه زیاد سیاستمداران و افکار عمومی جهانی و منطقه‌ای، نشان‌دهنده نتایج مهم سیاسی، بین‌المللی و حقوقی اقداماتی است که در این چند روز اتخاذ شد.

بعیدی‌نژاد دیروز یکشنبه در توییتر نوشته بود: «‏از روز پنجشنبه که حکم رفع توقیف نفتکش (گریس ۱ - آدریان دریا) صادر شد تلاش شبانه‌روزی برای انجام رویه‌های بندری و استقرار تیم کامل خدمه کشتی در جریان است. تماس‌ها با شرکت هماهنگ‌کننده لحظه به لحظه است. با ورود دو تیم مهندسی متخصص از مسیرهای پروازی متفاوت به جبل‌الطارق، انتظار می‌رود کشتی امشب حرکت کند.»

این نفتکش ایرانی طی چند هفته گذشته از سوی نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در آب‌های جبل‌الطارق توقیف شده بود.

اواخر هفته گذشته، دادگاه عالی جبل‌الطارق سرانجام پس از جنجال‌های فراوان حکم به آزادی نفتکش ایرانی داد.

آزادی نفتکش ایرانی گریس1 در جبل‌الطارق پس از آن صورت گرفت که برخی مقامات محلی این منطقه از مخالفت آمریکا با آزادسازی این نفتکش خبر داده بودند و یک مقام رسمی جبل‌الطارق گفته بود که واشنگتن خواستار توقیف و مصادره نفتکش ایرانی گریس 1 به نفع آمریکاست، هرچند جبل‌الطارق درخواست‌های آمریکا را رد کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها