ظریف:

باید قدردان مقاومت مردم باشیم/ ما وامدار ایثارگران و شهدا هستیم

وزیر امور خارجه گفت: مردم، ولی‌نعمت ما هستند و ما نباید بر مقاومت مردم هزینه تحمیل کنیم، بلکه باید قدردان مقاومت آن‌ها باشیم و هزینه‌های معیشتی را از دوش آن‌ها برداریم.
کد خبر: ۳۵۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ - 17August 2019

نباید بر مقاومت مردم هزینه تحمیل کنیم؛ باید قدردان مقاومت آن‌ها باشیمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه، امروز (شنبه) در همایش ملی الماس‌های درخشان که به مناسبت سالروز ورود آزادگان به کشور، در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، با بیان این‌که باید همیشه به خاطر داشته باشیم که امروز به چه دلیل است که سربلند هستیم، اظهار داشت امروز حتما پیشرفت‌های نظامی و علمی ما مهم است؛ اما مهم‌تر از آن، این است که مردم ولی‌نعمت ما هستند و ما نباید بر مقاومت مردم هزینه تحمیل کنیم، بلکه باید قدردان مقاومت آن‌ها باشیم و هزینه‌های معیشتی را از دوش آن‌ها برداریم.

وی افزود: ما صاحب اختیار مردم نیستیم، بلکه مردم صاحب اختیار ما هستند. رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که «رای مردم حق‌الناس است»؛ این یعنی این‌که مردم برای ما تعیین تکلیف می‌کنند و این یک واقعیت است که تجلی آن رزمندگان و ایثارگران هستند.

وزیر امور خارجه کشور گفت: به لطف خدا و برکت مقاومت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت کردیم که آن را مدیون مردم و مقاومت مردم هستیم چرا که از بیرون به ما داده نشد.

ظریف اظهار داشت: شما همه چیز خود را در طبق ایثار نهادید و به قربانگاه جبهه‌های دفاع مقدس رفتید. گوارا باد آنچه به دست آوردید و آنچه ما را شرمنده خود و راه و رفتار خود کردید.

همه ما و مردم ایران وامدار ایثارگران و شهدا هستیم

وی افزود: همه ما و مردم ایران وامدار ایثارگران و شهدا هستیم. وامدار آزادگانیم چرا که آنچه کشور ما را حفظ کردند. آنچه در برابر ناملایمات سختی و فشار باعث شده کشور به پیش رود و بایستد، سرخم نکند، در برابر زورگو‌ها تسلیم نشود همان فرهنگ ایثار و شهادت است که شما بهترین نمونه‌های آن هستید. این فرهنگ از اباعبدالله الحسین به ارث گرفته شده و با این فرهنگ کشور بیمه شد. شاهد و نمونه آن شما هستید و بالاتر از همه، شهدا، که شاهدان بر امت هستند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: این واقعیت را به عنوان اصل نظریه قدرت تقدیم شما می‌کنم. در دنیای کنونی قدرت تنها توانمندی سیاسی و نظامی نیست. شاخصه‌های قدرت متاثر و متکثر شدند. فرهنگ، باور، توانمندی و ایستادگی عوامل و شاخصه‌های بزرگ قدرت هستند. به لطف خدا و برکت مقاومت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت کردیم که مدیون مردم و مقاومت مردم هستیم چرا که از بیرون به ما داده نشد. این پیشرفت‌ها را نه به خاطر کمک این و آن بلکه در خلال مانع تراشی‌ها و نه به خاطر بهره بردن از امکانات این و آن بلکه علارغم فشار و تحریم‌های ظالمانه به دست آوردیم؛ لذا مردم مبنای قدرت هستند.

ظریف تصریح کرد: اگر بخواهیم قدرت، سربلندی، شرف و عزت امروز را داشته باشیم باید به یاد بیاوریم وامدار چه کسی هستیم.

وی گفت: اقتدار، قدرت نظامی، انسجام، توانمندی و پیشرفت اقتصادی، توسعه علمی مهم است، اما مهمتر از همه وابستگی ما به مردم و فرهنگ ایثار و شهادت است. ما به عنوان خدمتگزاران مردم موظف هستیم در پس مقاومت شما پنهان نشویم.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها