با موافقت نمایندگان؛

نحوه رسیدگی به گزارش‌های مجلس در قوه قضائیه مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الحاق ماده‌ای به آیین‌نامه داخلی، کمیسیون‌ها را موظف به ارائه گزارش قضایی برای شکایت از دولت کردند.
کد خبر: ۳۵۸۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵ - 17August 2019

نحوه رسیدگی به گزارش‌های مجلس در قوه قضائیه مشخص شدبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس یک ماده به شرح زیر به قانون الحاق شد.

ماده الحاقی: هر یک از کمسیسیون‌ها، گزارش موضوع مرتبط با مواد ۴۵، ۲۱۱، ۲۱۴ و ۲۳۴ این قانون را در قالب گزارش قضایی تهیه و از طریق هیئت رئیسه به قوه قضائیه ارسال می‌کنند تا به صورت خارج از نوبت در دادسرای عمومی تهران مورد رسیدگی قرار گیرد. معاونت نظارت مجلس ملزم به پیگیری اداری موارد مذکور است و گزارش پرونده‌ها را هر سه ماه یک بار به اطلاع نمایندگان می‌رساند.

بر اساس تبصره این ماده مقرر شد، موارد مذکور در مواد ۲۱۵ و ۲۳۴ این قانون طبق ماده ۵۷۶ قانون مجازات اسلامی مورد رسیدگی قرار گیرد.

ماده ۲۱۱ آیین نامه داخلی مجلس در مورد سوال از رئیس جمهور است، که با این اصلاحیه مواردی از سئوال از رئیس جمهور که به تصویب مجلس برسید در قالب گزارش قضائی تنظیم خواهد شد.

همچنین با این اصلاحیه مقرر شد در صورت تصویب شکایت مجلس از دولت در صحن علنی، این گزارش در قالب گزارش قضایی تهیه و به قوه قضائیه ارسال شود.

ماده ۲۱۴ نیز در مورد تحقیق و تفحص‌ها است که در صورت تایید نهایی این مصوبه در قالب گزارش قضایی به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار