معنای واقعی «آتش به اختیار» در گلزار شهدای تهران + تصاویر

در فضای عاشقانه و معنوی گلزار شهدای تهران، افرادی هستند که با اقدام «آتش به اختیار» خود، سعی دارند که به این فضا، شور بیشتری بدهند و در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم بگذارند و به زائران و خانواده‌های شهدا خدمت کنند.
کد خبر: ۳۵۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۸ - 23August 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عصر‌های پنج‌شنبه در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران شور و حال خاصی حاکم است و علاوه بر حضور خانواده‌های شهدا و رزمندگانی که خاطرات دوران دفاع مقدس را در میان قبور مطهر همرزمان شهید خود تازه می‌کنند، شاهد حضور جوانانی در این مکان هستیم که دوران حماسه و ایثار را درک نکرده‌اند، خصوصا نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی که با عقاید و احترام خاصی به زیارت شهدا می‌آیند.

شهیدانی همچون؛ «سید مرتضی آوینی»، «ابراهیم هادی» و «سید احمد پلارک»، در میان جوانان از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و هرزمان که بر سر مزار این شهیدان والامقام می‌رویم، حضور چشمگیر نسل‌های جنگ ندیده و افراد مختلفی را بر سر مزار این شهیدان شاهد هستیم؛ افرادی که برخی از آن‌ها هم شاید از نظر ظاهری و پوشش با خانواده‌های شهدا متفاوت باشند؛ اما واقعیت، عکس آن چیزی که برخی افراد فکر می‌کنند و به قول امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) «ممکن است ظاهر زننده‌اى داشته باشد... [اما] دل، متعلق به این جبهه است؛ جان، دلباخته‌ به این اهداف و آرمان‌هاست؛ او یک نقصى دارد. مگر من نقص ندارم؟ نقص او ظاهر است، نقص‌هاى این حقیر باطن است...».

در این میان، افرادی هستند که با اقدام «آتش به اختیار» خود، سعی دارند که به این فضای معنوی، شور بیشتری بدهند و در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قدم بگذارند و به زائران و خانواده‌های شهدا خدمت کنند. در گوشه و کنار گلزار شهدای تهران، افرادی هستند که قلم در مرکب می‌زنند تا با خط خوش خود، به زائران و خانواده‌های شهدا یادگاری بدهند.

یکی از متولیان این اقدام فرهنگی که حدود ۲ سال است در این مسیر فعالیت می‌کند، درباره حرکت «آتش به اختیار» خود به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: ما در این‌جا به زائران و خانواده‌های شهدا خدمت می‌کنیم؛ برای نمونه به صورت رایگان برای آن‌ها خطاطی می‌کنیم و از خانواده‌های درجه یک شهدا تصاویر آن‌ها را می‌گیریم و پشت زمینه آن عکس‌های حرم‌های مطهر اهل بیت (ع) را قرار می‌دهیم و پس از چاپ کردن، به آن‌ها تقدیم می‌کنیم.

معنای واقعی «آتش به اختیار» در گلزار شهدای تهران + تصاویر

این رزمنده دوران دفاع مقدس که محلی مقابل قبور مطهر شهدای مدافع حرم افغانستانی یا همان شهدای لشکر فاطمیون را برای خدمت به خانواده‌ها و زائران شهدا انتخاب کرده است، تصریح کرد: که شهدای افغانستانی مدافع حرم از شهدای گمنام هم گمنام‌ترند؛ چراکه مسئولانی که وظیفه رسیدگی به خانواده‌های شهدا را بر عهده دارند، برای شهدای مدافع حرم ایرانی بارگاه مناسبی ایجاد می‌کنند؛ اما برای شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون این‌گونه عمل نمی‌کنند؛ لذا همین تبعیض موجب شده تا ما مقابل قبور مطهر این شهدای والامقام دست به کار فرهنگی بزنیم و بعد از نماز و مغرب و عشاء بر سر قبور شهدای لشکر فاطمیون برویم و به خانواده‌های آن‌ها خدمت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برداشت ما از فرمان «آتش به اختیار» رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) این است؛ اگر شب و روز خود را برای کار فرهنگی بگذاریم، باز هم کم است؛ آن‌چه را که امروز ما باید انجام دهیم، بعد از فرمان حضرت آقا به «آتش به اختیار» شروع می‌شود و عمر دست ما نیست؛ اما تا آن‌جا که توانی داریم، آن را در راه خدمت به اسلام قرار می‌دهیم.

معنای واقعی «آتش به اختیار» در گلزار شهدای تهران + تصاویر

در گوشه و کناری دیگر از گلزار شهدای بهشت زهرای تهران، یادمان شهید مفقودالاثر «ابراهیم هادی» قرار دارد، همان شهیدی که سبک زندگی خدایی وی، دل از نسل جوان ربوده است. در کنار یادمان این شهید والامقام که میزبان جمعیت زیادی از زائران شهدا خصوصا نسل‌های سوم و چهارم انقلاب است، عده‌ای جوان دست به یک اقدام «آتش به اختیار» دیگری زده‌اند و آن‌ها هم برای زائران شهدا خطاطی می‌کنند؛ اما در این مکان فقط برای کودکان خطاطی می‌شود و به آن‌ها سربند «کلنا عباسک  یا زینب (س)» هدیه داده می‌شود.

متولی این اقدام آتش به اختیار نیز به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: ما در این‌جا برای شهید «ابراهیم هادی» روایت‌گری و برای زائران خردسال شهدا خطاطی می‌کنیم.

معنای واقعی «آتش به اختیار» در گلزار شهدای تهران + تصاویر

وی با بیان این که ما سربازان امام زمان (عج) هستیم و گوشمان به دهان امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است و هر آن‌چه ایشان بگویند، ما عمل می‌کنیم، تصریح کرد: «آتش به اختیار» یعنی این‌که ما نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی قاطعانه ایستادگی کنیم، نسبت به معضلات فرهنگی خصوصا بدحجابی سکوت نکنیم و کار فرهنگی کنیم و در برابر حوادث انقلاب ساکت نباشیم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها