با صابران عاشق- ۲۷/ دل‌نوشته به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان؛

آزادی ظرفیت بزرگ می‌خواهد!

رحیم قمیشی نوشت: آزادی یک حس درونی است. احساس کنم «آزادم» و شایسته‌ی این آزادی. احساس کنم آزادی حق من است؛ و من بدون آن نمی‌توانم باشم، نمی‌توانم زندگی کنم و از دست دادن آزادی یعنی مرگ من.
کد خبر: ۳۵۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸ - 17August 2019

آزادی ظرفیت بزرگ می‌خواهد!گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به وطن، دکتر «رحیم قمیشی» از آزادگان دوران دفاع مقدس دل‌نوشته‌ای را در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داده است که در ادامه می‌خوانید:

تنها شبی از اسارت که تا صبح یک دقیقه هم نخوابیدم شب آزادی‌ام بود. لذت آزادی را نمی‌شود با رنج اسارت و زندان مقایسه کرد، اما باید بگویم سال‌ها سختی و مرارت برای چشیدن یک روز طعم شیرین آزادی می‌ارزد. اصلا مگر می‌شود آزادی را بدون زندان و ناملایمت قدر دانست؟ بدون کتک، بدون خطر، بدون رنج.

من قبل از اسارت آزاد بودم «بی‌ارزش»، بعد‌ها آزاد شدم «با ارزش» و من دومی نیازم بود، و برایم لذت بخش بود و حفظ آن برایم یک ارزش شد. من این آزادی را می‌خواستم! آزادی با بهایش، آزادی‌ای که قدرش را بدانم و برایش زحمت بکشم.

آزادی رفتن به اروپا و غرب، و استفاده از سیستم باز آن‌جا برای راحتی خود نیست. آزادی حتی درآمدن از پشت میله‌ها و محدویت‌های بیرونی نیست. آزادی در امان ماندن از سرزنش سرزنش‌گران بی‌مسئولیت و کم‌درک نیست. آزادی یک حس درونی است. احساس کنم «آزادم» و شایسته‌ی این آزادی. احساس کنم آزادی حق من است؛ و من بدون آن نمی‌توانم باشم، نمی‌توانم زندگی کنم و از دست دادن آزادی یعنی مرگ من.

دوستان عزیزم!

آزادیِ بی‌رنج آزادی نیست

آزادی هدیه‌ای نیست که کسی به ما بدهد

ما بنشینیم و شاهین آزادی بیاید و روی شانه‌هایمان بنشیند!

آزادی شب نخوابی می‌خواهد

آزادی کتک می‌خواهد

آزادی رنج و مرارت بسیار می‌خواهد

آزادی ظرفیت بزرگ می‌خواهد!

۲۶ مرداد سالگرد ورود آزادگان، به همه دوستانی که کلمه «آزادی» برایشان بزرگ‌ترین مفهوم زندگی است و می‌دانند حفظ آن، بسیار هزینه دارد، مبارک.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها