تداوم عملیات ارتش سوریه در شمال حماه/ 3 شهرک دیگر آزاد شد

نیروهای ارتش سوریه برای نیل به هدف خود در محاصره شهر مهم خان‌شیخون و به تبع آن، محاصره تروریست‌ها در شمال استان حماه، موفق شدند سه شهرک دیگر را از جبهه النصره پس بگیرند.
کد خبر: ۳۵۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ - 17August 2019

تداوم عملیات ارتش سوریه در شمال حماه/ 3 شهرک دیگر آزاد شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، عملیات ارتش سوریه در استان ادلب واقع در شمال غرب این کشور برای محاصره «خان‌شیخون» همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی حاضر در ریف ادلب اعلام کرد که نیروهای سوری موفق شدند در جنوب ادلب، در برابر گروه تروریستی جبهة النصره پیشروی کنند.

این منبع تأکید کرد که نیروهای سوری در این محور موفق شدند شهرک‌های «عابدین»، «حرش عابدین» و «مغر الحنطة» را از عناصر النصره پس بگیرند.

وی به پایگاه خبری «مراسلون» گفت که ارتش سوریه در حالی تسلط این مناطق را به دست گرفت که آن را از محورهای شرقی و غربی محاصره کرده بود.

نیروهای سوری روز گذشته نیز توانستند شهرک راهبردی «مدایا» را آزاد کنند. آزادسازی این شهرک و شهرک‌های واقع در شمال شرق شهرک «الهبیط» که اخیرا آزاد شد، باعث شد که تسلط بر شهرک‌های مذکور، تسهیل شود.

شهرک‌های آزاد شده در شمال غرب شهر مهم «خان شیخون» قرار دارد؛ شهری که اگر آزاد شود، تروریست‌ها در چندین شهرک در شمال حماه محاصره خواهند شد.

منبع مذکور در ادامه اعلام کرد که عناصر النصره و سایر گروه‌های تروریستی همپیمان آن، طی ۴۸ ساعت گذشته، بیش از ۴۷ نفر از نیروهای خود را از دست دادند که بیشتر آنان عناصر خارجی بودند.

کما اینکه، بسیاری از شبکه‌های خبری وابسته به معارضان نیز از کشته شدن شماری از سرکرده‌های نظامی النصره خبر دادند که مهم‌ترین آنان، «أبو سلیمان البلاروسی» بود.

البلاروسی، مربی نظامی عناصر موسوم به «العصابات الحمراء» (گروه‌های قرمز) بود. این گروه تحت لوای النصره فعالیت دارد و شامل نیروهای رنجر خارجی است.

گروه‌های قرمز، نیروهای ضربتی النصره هستند که در آن، تبعه‌های آسیایی، اروپایی و عربی حضور دارند. این عناصر، نوارهای قرمز رنگی به سر دارند که علامت متمایز کننده آنان از سایر تروریست‌هاست.

«ابویقظان المصری» که «امیر شرعی-نظامی» النصره در ادلب است، این گروه را تأسیس کرد. عناصر این گروه به خونریز بودن و ارتکاب کشتار وحشیانه غیر نظامیان و اسرای ارتش سوریه مشهور هستند.

در واکنش به حملات ارتش سوریه، تروریست‌ها نیز در محور شهرک تازه آزاد شده «سکیک» دست به حمله انتحاری زدند که این حمله نیز ناکام ماند.

هدف از عملیات کنونی ارتش سوریه، محاصره تروریست‌های حاضر در ریف شمالی حماه در شهرک‌های «اللطامنة»، «کفرزیتا» و «مورک» است تا مجبور به خروج یا تسلیم شوند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها