نماینده ولی فقیه در لرستان:

روزعید غدیر، روز یاس و ناامیدی مستکبران است

آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» با بیان اینکه روز عید غدیر، روز یاس و ناامیدی مستکبران است، گفت: همچنانکه در انقلاب اسلامی ما وقتی امام (ره) از دنیا رفت، رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ادامه‌دهنده راه ایشان انتخاب شد، دشمنان ولایت مایوس شدند، روز عید غدیر نیز چنین روزی است.
کد خبر: ۳۵۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ - 16August 2019

روزعید غدیر، روز یاس و ناامیدی مستکبران است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای‌ الغدیر خرم آباد ضمن سفارش همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا مهم ترین عامل عبرت آموزی است.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) می فرماید که «من از سه نفر تعجب می کنم، اول تعجب می‌کنم از کسی که دیروز نطفه ای بی ارزش و فردا مرداری گندیده است اما متکبر و خودخواه است. دوم در شگفتم کسی که هر روز مردگان را می بیند و در تشییع جنازه شرکت می کند ولی مرگ را از یاد می برد. سوم در شگفتم کسی که خانه نابود شدنی دنیا را آباد و زینت می کند اما خانه همیشگی آخرت را خراب می کند».

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه اعیاد فرخنده و مبارک ذی‌الحجه را به همه شما تبریک می‌گویم، تصریح کرد: در منابع دینی از عید سعید غدیر سه تعبیر شده است. نخست «عید الله الاکبر» یعنی بزرگترین عید در نزد خدای متعال، دوم «یوم العهد المعهود» یعنی روز بیعت که خداوند از پیامبران گذشته بر ولایت علی(ع) عهد و پیمان گرفته است؛ سوم «یوم المیثاق الماخوذ» یعنی روز تجدید عهد و میثاق با ولایت.

وی با تاکید بر اینکه باید روز غدیر دست در دست ولی گذاشت، با ولایت بیعت بست، باید مومنین با عقد اخوت بستن با دست در دست ولی گذاشتن بگویند «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَةِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّةِ المعصومین عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ»، افزود: روز عید غدیر روز بسیار مهمی است، روز تعیین وصی و ولی برای حفاظت و صیانت از اسلام ناب است.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه اگر عید غدیر نبود اسلام گرفتار منحرفین، منافقین و مستکبرین می شد، تاریخ گواه بر این است، ببینید بر دین یهود چه گذشت، بر کتاب تورات و انجیل چه گذشت و تحریف شدند، اظهار داشت: انتخاب امام علی (ع) برای ولایت برای حفاظت از اسلام ناب بود، اسلام حفظ شد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه روز عید غدیر، روز یاس و ناامیدی مستکبران است، روز یاس برای منحرفین است، یاس برای منکرین ولایت است، تصریح کرد: همچنانکه در انقلاب اسلامی ما وقتی امام (ره) از دنیا رفت رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ادامه دهنده راه ایشان انتخاب شد، دشمنان ولایت مایوس شدند، روز عید غدیر نیز چنین روزی است. باید قدر بدانیم.

وی یادآور شد: برای روز عید غدیر اعمالی وارد شده است، نماز و دعاهای این روز، عقد اخوت در روز عید غدیر و ... که نباید فراموش شود، جشن های بزرگی برگزار کنید، ولو جشن خانگی و خیابانی و جشن در تکایا، در آموزشکده ها و...

نماینده ولی فقیه در لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار یک هیئت یمنی به ریاست محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله با حضرت امام خامنه‌ای اظهار داشت: این مسئله خیلی مهم بوده است. نکته اول اینکه سخنگوی جنبش انصارالله یمن با همان لباس یمنی و خنجری که دارند که نشانه فتوت و قیام در راه خدا است به ملاقات رهبر معظم انقلاب اسلامی رفت، در این رابطه از نظر امنیتی اجازه نمی دهند، اما به ایشان گفتند به همین صورت بیاید. این یک پیام دارد که تنها راه مقابله با متجاوزان و مستکبران جهاد فی سبیل الله است.

آیت الله میرعمادی افزود: این حرکت نشانه ارزش قائل شدن برای قیام مردم مظلوم یمن است. اثبات اینکه ایران و انصارالله در یک جبهه هستند و آن جبهه مقاومت اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه نکته دیگر که بسیار مهم است این بود که یکی از جملات سخنگوی جنبش انصارالله که به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت این بود «ای آقا به شما اطمینان می دهم تحت زعامت و رهبری شما تا آخر در برابر متجاوزین ایستادگی می کنم». باید افتخار کرد به این نظام و رهبری که امروز یک رزمنده و یک مجاهد یمنی می گوید به شما اطمینان می دهیم تحت زعامت شما ایستادگی می کنیم.

خطیب جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی برای مداوا اشاره کرد و گفت: شیخ زکزاکی اهل نیجریه و یک روحانی شیعه انقلابی مجاهد است که بعد از پیروزی انقلاب تحت تاثیر افکار بلند امام قرار گرفت و در نیجریه تلاش کرد و ۱۲ میلیون نفر را شیعه کرد.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه شیخ زکزاکی یک حرکت عظیمی در نیجریه ایجاد کرد و دقیقا ایران دوم شد، تصریح کرد: راهپیمایی روز قدس را همانند ایران برگزار کردند که مامورین حمله کردند و سه فرزند پسر شیخ زکزاکی را در راهپیمایی روز قدس به شهادت رساندند و بعد هم به حسینیه شیخ زکزاکی حمله کردند و تعداد زیادی را مجروح و شهید کردند و شیخ را تیر زدند و او را گرفتند؛ اما او مقاوم ایستاد و الگو و رهبرش را مقام معظم رهبری می داند.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به  درگیری بین هند و پاکستان و مسلمانانی که در شرایط بسیار سختی قرار گرفته اند اشاره کرد و افزود: کشمیر و جامو یک منطقه اش دست هندی ها است و یک قسمت دیگر با هفت میلیون جمعیت تحت حاکمیت پاکستان است و یک قسمت هم تحت کنترل چین است. هفته گذشته هند آمد مسئله تابعیت را لغو کرد و هدفش این بود که بافت جمعیت این دو منطقه را به هم بریزد و جمعیت مسلمانان پایین بیاید. اجازه برگزاری نماز را به مسلمانان نمی دهند، اجازه تجمع ندارند، وسایل ارتباط جمعی را قطع کرده اند و تا توانتسته اند این دره را تحت محاصره شدید قرار داده اند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه این مسلمانان تظاهرات می کنند و شعار تظاهراتشان «الله اکبر خامنه ای رهبر» است، تصریح کرد: حالا می بینید انقلاب چه کرده است، امروز جبهه مقاومت اسلامی شکل گرفته است. از لبنان، فلسطین، یمن، نیجریه و کشمیر و ... مسلمانان حرکت و قیام شان بر اساس شعار انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه امروز نتیجه ۴۰ سال مقاومت را می بینیم، امروز انقلاب اسلامی در مرحله ای قرار گرفته که با عدالت و پیشرفت می خواهد الگو باشد، می خواهیم با فساد، ظلم و تبعیض مبارزه کنیم، می خواهیم انقلاب بالنده شود، افزود: رهبری در دیدار با گروه های جهادی فرمودند که شعار خدمت رسانی برای تحقق عدالت را همه گیر کنیم. همه باید به سمت خدمت بروند نه چپاول، مسئول به سمت خدمت و نوکری مردم برود.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: امروز باید تلاش برای رفع محرومیت باشد، برای عدالت و پیشرفت باشد. گروه‌های جهادی الگو هستند، الگو برای خدمت.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه ما در لرستان مناطق محروم فراوانی داریم، در همین خرم آباد در حاشیه های شهر محرومیت کولاک می کند، وقتی انسان وارد منزل برخی از مردم در حاشیه شهر می‌شود بدنش می‌لرزد، اظهار داشت: گروه های جهادی دارند خدمت می کنند، مسئولان نیز کمک کنند. مسئولان به نقاط محروم استان کمک کنند. حرکت گروه های جهادی را الگو قرار دهند و حمایت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها