امام جمعه سیراف:

خدمت‏‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت را همگانی کنید

حجت‌الاسلام محمدصادق عاشوری گفت: خدمت‏‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت را همگانی کنید، کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کارگیری هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است؛ و این دو هیچ یک، نقطه‏ پایان ندارد؛ پس کار جهادی امروز شما می‌تواند ده‌‏ها و صدها برابر، کیفیت و ارتقا و گسترش یابد.
کد خبر: ۳۵۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ - 16August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام محمد صادق عاشوری امام جمعه سیراف در خطبه‌های نماز جمعه سیراف به تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: خدمت‏‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت را همگانی کنید، کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کارگیری هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است؛ و این دو هیچ یک، نقطه‏ پایان ندارد؛ پس کار جهادی امروز شما می‌تواند ده‌‏ها و صدها برابر، کیفیت و ارتقا و گسترش یابد.

امام جمعه سیراف بیان کرد: جهادِ خدمت‏‌رسانی بش از سود رساندن به گیرنده‏ خدمت، به خود خدمت‌‏رسان سود می‌رساند. دل کندن از بهره‌‏های شخصی برای بهره رساندن به دیگران، دل را روشنی و ذهن و اندیشه را ارتقا و اراده را قوّت می‌بخشد و فراتر از همه، رضای الهی را جلب می‌کند. این را با قول و عمل خود به کسانی که هنوز قدم در وادی خدمت‌‏رسانی نگذاشته‌‏اند، نشان دهید.

خطیب نمازجمعه بندر سیراف در ادامه به آزادی شیخ زکزاکی پرداخت و گفت: عقب نشینی دولت نیجریه در مقابل شیعیان نقطه عطفی در مبارزه با استکبار است.

وی افزود: عقب نشینی دولت نیجریه در برابر شیعیان این کشور و موافقت هر چند مشروط با سفر درمانی علامه شیخ زکزاکی در حالی به دست آمده که دادگاه عالی فدرال نیجریه به درخواست دولت این کشور، جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ ابراهیم زکزاکی را به عنوان یک گروه تروریستی معرفی و فعالیت آن را غیرقانونی اعلام کرد!

عاشوری ادامه داد: اعلام تروریستی بودن جنبش اسلامی از سوی دولت نیجریه نشان می‏‌دهد که دست‏‌هایی پنهان در پشت پرده قصد ریشه کن کردن فعالیت‌‏های این جنبش را دارند. نیجریه مراودات خوبی با دولت عربستان دارد و بار‏ها تاکنون برای دریافت کمک‏‌های مالی به ریاض سفر کرده است.

وی گفت: با عنایت به سفر رهبر شیعیان نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی به هندوستان برای درمان و معالجه ایشان، نمازگزاران عزیز شایسته است تا در ایام عید بزرگ شیعیان (عید غدیر) جهان به طور ویژه برای شفای کامل و هر چه سریعتر این مجاهد انقلابی و شجاع دست بر دعا بردارند.

امام جمعه بندر سیراف با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان گفت: آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه های مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند. آزادگان، صبورتر از سنگ صبور و راضی ترین کسان به قضای الهی بودند.

حجت الاسلام عاشوری گفت: هجدهم ذی‏الحجه، روز «عیدُ اللهِ‏ الاکبر»، «عید اهل ‏بیت محمد (ص)»، «اشرف الاعیاد» یعنی «عید غدیر» است؛ روزی که در آن مهم‏ترین واقعه تاریخ اسلام و آخرین و مهمترین ماموریت رسول گرامی اسلام (ص) یعنی تعیین «امام و ولی جامعه اسلامی» توسط خاتم پیامبران در آن روز رقم خورد. شهر را آذین بندی کنید و انشاءالله روز عید مهمان سفره امیرالمؤمنین علی علیه السلام خواهید بود.

وی با بیان اینکه صنعت دفاعی موتور پیشران پیشرفت کشور در عرصه های گوناگون است تاکید کرد: ۳۱ مرداد که مصادف با سالروز تصویب قانون تشکیل وزارت دفاع است، به نام «روز صنعت دفاعی» نامگذاری شده است تا جایگاه این صنعت راهبردی، به عنوان نماد موفق خودباوری، اتکا به توان داخلی و خودکفایی در یکی از مهمترین و سخت ترین عرصه ها پاس داشته شود.

عاشوری افزود: امروزه صنعت دفاعی کشور در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با اتکا به ایمان و اراده و توانمندی نخبگان و اندیشمندان جوان خود، توانسته است در عرصه های مختلف نظامی به دستاوردهای شگرفی دست یابد که چشم جهانیان را خیره ساخته و هر اندیشه تجاوزگرانه ای را کور ساخته است.

وی گفت: دشمن نگران است که دست از پا خطا کند که سربازانش در همین خلیج همیشه فارس دفن شوند؛ آنها شک نکنند کوچکترین خطایی مرتکب شوند خلیج فارس را گورستان سربازان آمریکایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها