دستور عبدالمهدی برای انتقال پادگان‌ها به بیرون از شهر‌ها

نخست‌وزیر عراق ضمن دستور برای تحقیق درباره حادثه انفجار اخیر خواستار انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر‌ها شد.
کد خبر: ۳۵۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰ - 15August 2019

دستور عبدالمهدی برای انتقال پادگان‌ها به بیرون از شهر‌هابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نخست وزیر دستور تحقیق فراگیر با مشارکت تمام دستگاه‌های مسئول درباره حادثه انفجار انبار مهمات در پادگان «الصقر» و ارائه گزارش نهایی در این زمینه ظرف یک هفته را صادر کرده است.

بر اساس این بیانیه عبدالمهدی خواستار جبران خسارت‌های وارده به مردم در نتیجه این حادثه شده است.

عبدالمهدی همچنین دستور کامل کردن برنامه‌های فراگیر برای انتقال انبار‌ها و پادگان‌های وزارت دفاع و کشور و داوطلب مردمی و عشایری و دیگر گروه‌هایی که در نبرد علیه داعش شرکت کرده‌اند به خارج از شهر‌ها شده است.

نخست وزیر عراق گفت که وجود پادگان‌های نظامی یا انبار‌های مهمات خارج از برنامه و دستورات صادر شده غیرقانونی است و بر اساس قانون با اینگونه موارد برخورد خواهد شد.

عبدالمهدی همچنین تمام مجوز‌های صادر شده برای پرواز هواپیما‌های شناسایی و جنگنده‌ها و بالگرد‌ها و پهپاد‌ها بر حریم هوایی عراق را لغو و تاکید کرد که مجوز‌ها باید به صورت انحصاری از سوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح و نماینده او صادر شوند.

نخست‌وزیر عراق تاکید کرد که هرگونه هواپیما که بر خلاف این دستور پرواز کند هواپیمای متخاصم محسوب شده و پدافند هوایی فورا با آن مقابله خواهد کرد.

سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت عراق گفت که توهین و تعرض به ارتش و فداکاری‌های آن تعرض به عراق محسوب می‌شود.

وی در صفحه خود بر روی توئیتر نوشت: برای ارتش شجاع ما که نماینده همه عراقی‌ها از هر مذهب و نژادی است ارزش و احترام زیادی قائل هستیم و به نیرو‌های شجاع ارتش عراق و سایر نیرو‌های قهرمان در نهاد‌های امنیتی که از وطن دفاع کرده و تروریست‌ها را از کشور بیرون راندند درود می‌فرستیم. حکیم در پایان نوشت: ارتش سپر کشور است.

انتقاد ائتلاف سائرون از عملکرد عبدالمهدی

رامی السکینی نماینده ائتلاف سائرون در پارلمان عراق گفت که این ائتلاف در صورت ادامه اداره امور کشور به شکل فعلی از سوی عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق آماده سلب اعتماد از او است.

ائتلاف سائرون نخست وزیر را به شکست در اداره امور کشور متهم کرد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها