واعظی در حاشیه جلسه دولت:

مذاکراتمان با اروپا وارد فاز جدی‌تری شده است

رئیس دفتر رئیس‌ جمهور گفت: مذاکرات با اروپا وارد فاز جدی‌تر شده است. جلسه‌ای را کمیسیون مشترک برگزار کرد و همچنین جلسه‌ای قرار است با حضور وزرای امور خارجه کشور‌های اروپایی و ایران برگزار شود. کشور‌هایی نیز با ما صحبت کردند برای اینکه به چارچوبی برسیم.
کد خبر: ۳۵۷۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲ - 14August 2019

گزینه وزیرپیشنهادی آموزش و پرورش تاشهریور قطعی می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در حاشیه جلسه هیئت دولت محمود واعظی مسئول دفتر رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران حضور یافت.

وی در خصوص زمان معرفی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به اینکه باید مقدمات بازگشایی مدارس آماده شود، در هفته گذشته مطالعاتمان در این خصوص آغاز شده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: به پنج تا شش گزینه برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رسیده‌ایم و امیدواریم در نیمه اول شهریور ماه قطعی شود.

واعظی در خصوص توقیف نفتکش ایرانی، گفت: تمام اسنادی که لازم بود به دادگاه جبل الطارق ارسال شد و روند مثبت است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص مسئله کشمیر، اظهار داشت: موضوعی که ما درخصوص همه مسلمانان داشته‌ایم این بوده است که ما باید تلاش کنیم مسلمانان در کشور‌هایی که زندگی می‌کنند همه از حقوق انسانی برخوردار باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به اینکه موضوع کشمیر موضوع اختلافی بین هند و پاکستان است و ما با هر دو کشور پاکستان و هند روابط صمیمانه و خوبی داریم و همواره توصیه کرده‌ایم که این دو کشور خویشتنداری کرده و برخوردشان با مسلمانان کشمیر موضعی از جایگاه احترام و حفظ حقوق آنان باشد؛ امیدوارم تنش موجود به سرعت برطرف شود.

واعظی در پاسخ به سوال دیگری در مورد مذاکرات با اروپا، گفت: مذاکرات وارد فاز جدی‌تر شده است. جلسه‌ای را کمیسیون مشترک برگزار کرد و هم چنین جلسه‌ای قرار است با حضور وزرای امور خارجه کشور‌های اروپایی و ایران برگزار شود. کشور‌هایی نیز با ما صحبت کردند برای اینکه به چارچوبی برسیم.

وی افزود: رئیس جمهور فرانسه در این راستا فعالیت بیشتری دارد و مذاکرات ما با وی تقریباً تداوم داشته است و امیدواریم بتوانیم منافع ملت ایران را تامین کنیم و منافع کشور در برجام محقق شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: تا اجرای گام سوم یک ماه وقت داریم، کل مرحله ۲ ماه است. اگر که به جمع بندی نرسیم در اینکه گام بعدی را برخواهیم داشت تردیدی نیست.

واعظی در مورد سفر رئیس جمهور به سازمان ملل نیز توضیح داد: در حال فراهم کردن مقدمات سفر هستیم، امیدواریم که آقای ظریف در جلسه سازمان ملل حضور داشته باشند. وزیر امور خارجه باید بتواند در جلسات مهم در سازمان ملل حضور داشته باشد.

وی گفت: نماینده ایران در سازمان ملل نامه اعتراضی جدی به دبیرکل سازمان ملل ارسال کردند و خواستار بررسی جدی موضوع شدند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها