مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی:

رسانه‌ها نقش موثری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دارند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: انتشار اتفاقات دفاع مقدس از طریق رسانه‌ها باعث می‌شود تا بتوانیم هر چه بیشتر حقایق و حوادث انقلاب و دفاع مقدس، شهامت‌ها و از خودگذشتگی‌های مردان و زنان آن دوران و بخصوص فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم.
کد خبر: ۳۵۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴ - 11August 2019

رسانه ها نقش موثری در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، سرهنگ «احیامحمد امیری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی به مناسبت روز خبرنگار در دفتر روزنامه خراسان حضور یافت و با سردبیر روزنامه‌های استانی خراسان و خبرنگاران این روزنامه دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اظهار داشت: هر اتفاقی که در جامعه رخ می‌دهد چه مثبت و چه منفی در صورتی که خبرنگاران و رسانه‌ها نخواهند آن اتفاق منعکس شود، جز تعدادی اندک، کسی از آن رویداد مطلع نمی‌شود.

وی افزود: از آن طرف خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند موضوعی را پیگیری و بررسی کنند و از طریق روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، مجلات، فضای مجازی و دیگر ابزارهای رسانه از مشکلات و دردهای مردم بگویند و آن مشکلات را با همکاری مسئولان برطرف کنند.

امیری عنوان کرد: در واقع خبرنگاران پلی بین مردم و مسئولان هستند و خبرنگاران باید از جایگاهی که در آن هستند در جهت رفع مشکلات مردم و رساندن صدای مردم به مسئولین استفاده کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی با اشاره به خبرگزاری دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک حادثه بی‌نظیر در دنیا بود و تمام رخدادهایی که در دل این حادثه 8 ساله اتفاق افتاد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: یکی از راه‌هایی که می توان اتفاقات و رویدادهای دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرد از طریق رسانه است که ما در مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از طریق خبرگزاری دفاع مقدس به این وظیفه عمل می‌‌کنیم.

امیری اضافه کرد: انتشار اتفاقات دفاع مقدس تنها از کانال خبرگزاری دفاع مقدس کافی نیست و رسانه های دیگر استان نیز بهتر است در این راستا ما را همراهی کنند تا بتوانیم هر چه بیشتر حقایق و حوادث انقلاب و دفاع مقدس، شهامت‌ها و از خودگذشتگی‌های مردان و زنان آن دوران و بخصوص فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کنیم.

وی بیان داشت: از طریق راویان شاهد و ناقل و یا چاپ کتاب می‌توان اتفاقات و حوادث دوران دفاع مقدس و انقلاب را به نسل جوان منتقل کرد، اما کافی نیست و باید از رسانه ها و فضای مجازی نیز استفاده کنیم تا دشمن نتواند اتفاقات آن دوران را به نفع خود بازگو کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی تاکید کرد: اگر در بیان رویدادها و حقایق دوران دفاع مقدس کوتاهی کنیم دوران پرافتخار دفاع مقدس و 8 سال شجاعت، ایثار و فداکاری مردان و زنان کشورمان به دست فراموشی سپرده می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار