مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

رسالت رسانه نهادینه کردن گفتمان ایثار به عنوان گفتمان قالب است

سردار حسینعلی یوسفعلی­‌زاده گفت: گفتمان ایثار و جهاد و به چالش کشیدن گفتمان‌های فرعی و غیر واقعی رسالت مهمی است که بر عهده رسانه‌های انقلابی است.
کد خبر: ۳۵۷۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲ - 10August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، به مناسبت روز خبرنگار سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور در موسسه فرهنگی و رسانه ای قدس ضمن بازدید از تحریریه پایگاه خبری قدس آنلاین و روزنامه قدس به صورت جداگانه با «حبیب قاآنی» سردبیر قدس آنلاین و «امیر جلیل نژاد» سردبیر روزنامه قدس دیدار و گفت‌وگو کرد.

سردار یوسفعلی زاده در دیدار با سردبیر پایگاه خبری قدس آنلاین اظهار داشت: هر کجا تلاش مجدانه ای در راه رضای خدا و در برابر تهاجم بی رحمانه دشمن صورت بگیرد جهاد است و در زمره مجاهدان مخلص راه خدا تلقی می شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی را مقاومت دانستند، خاطر نشان کرد: این روزها، خبرنگاران سربازان خط مقدم دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی هستند. بویژه این تمسک به ولایت و وابسته به جریان اصیل و ارزشی انقلاب باشد. روزنامه قدس و قدس آنلاین از این ویژگی برخوردار هستند.

این مسئوول در ادامه با اشاره به اینکه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یک وظیفه همگانی است، ابراز داشت: منطق این بحث این است که دفاع همچنان باقی است و کماکان جهاد ادامه دارد. تلاش ما در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس این است که آثار این مجاهدت را حفظ کنیم و ارزشهای حوزه مجاهدت را نشر دهیم.

یوسفعلی زاده تاکید کرد: یکی از مهمترین حوزه های نشر، نشر گفتمانی و رسانه ای است. باید ادبیات ایثار، جهاد و دفاع در برابر بدخواهی مستکبرین باید گفتمان قالب باشد. امروز یکی از عرصه های جدی چالش، چالش گفتمانی است.

وی ادامه داد: خرده گفتمانی هایی هستند که سعی دارند از طریق بزرگنمایی و استفاده از ضریب های تصاعدی در حوزه رسانه، خود را بزرگتر از آنچه هست جا بزنند و به گفتمان قالب تحمیل کنند.

یوسفعلی زاده بیان داشت: اما آنچه مسلم است در انقلاب و حرکت مجاهدانه امت حزب الله، گفتمان ایثار و از خودگذشتگی و کوتاه نیامدن در مقابل ظلم و ظالم بوده است و فرزندان انقلابی به درستی توانسته اند ثابت کنند که بر عهدی که بسته اند هستند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: گفت‌وگو درباره این گفتمان و به چالش کشیدن گفتمان های فرعی و غیر واقعی رسالت مهمی است که بر عهده رسانه های انقلابی است.

وی تصریح کرد: هر چند مردم ایران اسلامی سختی ها و مشکلات را حس می کنند و از آن رنج می برند اما واقعا پای آرمان های انقلاب اسلامی ایستاده اند و برای اطاعت از رهبر معظم انقلاب لحظه شماری می کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در پایان گفت: امیدوارم جامعه فرهیخته و پرتلاش خبرنگاران و رسانه، در ایفای نقش موثر خود در دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش موفق و موید باشند.

سردار یوسفعلی زاده در این دیدارها حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را با استفاده از ظرفیت رسانه ها، ضروری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار