معرفی کتاب؛

«عقاب کردستان»

کد خبر: ۳۵۷۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷ - 10August 2019

«عقاب کردستان»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «عقاب کردستان» سرگذشت‌نامه سردار شهید «احمدرضا رحمتی» است که به کوشش «مهدی نوروز» و «رضا جلیلی» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب در پنج فصل شامل: دوران کودکی تا مدرسه، دوران نوجوانی و سال‌های پیش از اعزام به کردستان، آغاز جنگ و حضور در کردستان، شهادت و مراسم خاکسپاری و ویژگی‌های اخلاقی برجسته شهید رحمتی تنظیم و تدوین شده است.

احمدرضا احمدی در در سال 1341 در نیشابور متولد شد، پدربزرگش حضرت آیت‎الله محمدحسین نجفی از بنیان‌گذاران موسسه حوزه علمیه نیشابور بود. وی همزمان بعد از گذراندن تحصیلات در حوزه علمیه دروس مقدماتی طلبگی را فرا گرفت. بعد از اوج‌گیری انقلاب اسلامی ایران در تظاهرات و مبارزه با رژیم پهلوی شرکت فعال داشت.

رحمتی بعد از شروع جنگ تحمیلی و غائله کردستان از آبان سال 1359 تا هنگام شهادتش اغلب در مناطق عملیاتی حضور داشت وی در یکی از عملیات‌هایی که نزدیک شهر سقز در جریان بود شرکت داشته و به وسیله کمینی که توسط ضد انقلاب برای رزمندگان تدارک دیده بوندد در تاریخ 62/08/13  به شهادت رسید.

قسمتی از متن کتاب:

«محمدباقر نجفی، دایی شهید می‌گوید: ایشان علاقه و عشق ویژه‌ای به امام داشتند. همه مردم به ایشان علاقه‌مند بودند، اما مهروزی احمدرضا از گونه‌ای دیگر بود. او امام را قطب و مراد و مرجح خویش به حساب می‌آورد و پیوسته می‌گفت: حالا که امام قطب ماست، بدون کم و زیاد، هر چه می‌گویند باید انجام دهیم.

هرگاه امام درباره حضور نیروهای مردمی در جبهه‌ها مطلبی بر زبان می‌آورد، احمدرضا سمعا و طاعتا می‌گفت: حضور در جبهه‌ها و لبیک گفتن به ندای ایشان واجب است و نباید جبهه‌ها از بسیجی خالی شود.

به او می‌گفتم: چرا همیشه به کردستان می‌روی؟ می‌گفت: معمولا نیروهای کم‌تری به آن دیار می‌روند و افرادی هم چون من باید حضوری فعال داشته باشند تا سنگرها خالی نماند. یکی از موضوعاتی که همواره موجب ناراحتی و حتی عصبانیت احمدرضا می‌شد، دیوارنویسی‌های گروهک‌ها بر ضد امام بود. او می‌گفت: هرگاه در روستاها و شهرهای، شعار علیه امام را می‌بینم بسیار اندوهگین می‌شوم و وجودم می‌لرزد. درباره من هم چیزهایی می‌نویسند، ولی اصلا برایم مهم نیست، اما توهین به امام و ناسزاگویی عناصر ضد انقلاب به ایشان درونم را به درد می‌آورد و خاطرم را آزرده می‌سازد. او می‌گفت: این حرمت شکنی‌های آزار دهنده، عزم مرا برای مقابله و مقاومت افزایش می‌دهد و برای نابودی مواضع گروهک‌ها، بیش از پیش مصمم می‌شوم.»

«عقاب کردستان، سرگذشت‌نامه شهید احمدرضا رحمتی» در 88 صفحه رنگی به قلم «مهدی نوروز» و «رضا جلیلی» به نگارش درآمده و توسط نشر «انتشارات یاران رضا» و با همکاری «بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی» در دوهزار نسخه منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها