نماینده ولی فقیه در البرز:

«رسانه» عامل پیشرفت و یا انحطاط تمدن‌هاست

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: قلم و رسانه می‌تواند باعث پیشرفت و یا انحطاط یک تمدن و یا یک جامعه شود.
کد خبر: ۳۵۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ - 08August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرج، به مناسبت روز خبرنگار، آیت‌الله «سید مهدی حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان البرز با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امام جمعه کرج ضمن گرامی داشت یاد و نام شهدای رسانه و تبریک روز خبرنگار به تلاشگران این عرصه مهم فرهنگی، اظهار داشت: شهدای خبرنگار و رسانه مانند شهدای دیگر برای اعتلای حق خون خود را در این راه فدا کردند.

وی ضمن توصیه اصحاب رسانه استان البرز به اتحاد و همبستگی، تصریح کرد: دست خداوند همیشه با جماعت بوده و موفقیت و پیروزی همیشه با جمع است. خبرنگاران در یک عرصه مهم و خطیر قدم برمی دارند و باید برای کسب توانمندی در راه حفظ و گسترش ارزش های مهم و الهی از خداوند متعال استعانت بجویند.  

آیت الله حسینی همدانی گفت: قلمی که دغدغه مند است در مقابل کژی ها محکم و استوار می ایستد و از ارزش های دینی و انقلاب دفاع می کند و مطمئنا در این مسیر مقدس می بایست سختی ها را تحمل کند و از مشکلات نهراسد. قلم و رسانه می تواند باعث پیشرفت و یا انحطاط یک تمدن و یا یک جامعه گردد. حوادث و مخالفت ها نباید باعث جلوگیری از آگاهی بخشی به مردم و ارتقای سطح مسئولیت پذیری آنان شود.

وی افزود: از وظایف خبرنگاران ترویج و توسعه فرهنگ الهی در جامعه اسلامی است و همچنین خبرنگاران باید مراقب دوقطبی شدن جامعه باشند و به اختلافات سیاسی و اجتماعی دامن نزنند. تقویت بصیرت مردم و گسترش و ارتقای فرهنگ عمومی برعهده اصحاب رسانه است و آنان دراین راه باید از هنر، ادبیات خوب، خلاقیت و نوآوری در القای مطلب به مخاطبان خود استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ضمن اشاره به این نکته که صراحت و روشنگری در ارائه اخبار باید سرلوحه خبرنگاران باشد، گفت: اصحاب رسانه باید صداقت را با شجاعت و امانت داری در هم بیامیزند و از آن در کار خود بهره بجویند. آنان نباید اجازه دهند که برخی مسئولان با استفاده ابزاری از «رسانه» و خبرنگاران از این سنگر فرهنگی سواستفاده کنند و باید در مقابل آنان ایستادگی کنند.

وی خاطر نشان ساخت: اگر خوراک فکری سالم در اختیار اذهان جامعه قرار داده شود، جامعه به همان نسبت سالم می شود. خبرنگاران به همین جهت باید دائم وسعت دید خود را با دقت رشد دهند و انگیزه قوی در حیطه کاری خود داشته باشند. آنان باید سعی نمایند تا معظلات و مشکلات جامعه و محیط خود را مطرح کنند و در مقابل نقاط مثبت را به همان نسبت تقویت نمایند.

آیت الله حسینی همدانی در پایان با اشاره به شاخصه های انتخاب نمایندگان اصلح در انتخابات پیش رو، اظهار داشت: خبرنگاران متعهد می بایست در جهت توسعه شاخصه های سالم و مهم انتخاب مطلوب از مدت ها قبل از انتخابات تلاش کنند و در سطح جامعه صادقانه فعالیت کرده و بصیرت افزایی کنند تا در آینده نزدیک به شایسته سالاری دست پیدا کنیم.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان البرز، جمعی از مسئولان رسانه های استان البرز به بیان نظرات، پیشنهادات و برخی مشکلات در عرصه خبر و رسانه در سطح استان البرز پرداختند.

در پایان این مراسم از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان البرز به مناسبت «روز خبرنگار» تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها