دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران:

خبرنگاران مسئول تزریق روح امید نسبت به آینده انقلاب در بین مردم هستند

«خلیل صالحی» گفت: خبرنگاران ضمن آگاهی دادن به جامعه و روشنگری برای مردم در حوزه‌های مختلف، مسئول تزریق روح امید نسبت به آینده انقلاب در بین مردم نیز هستند.
کد خبر: ۳۵۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ - 07August 2019

خبرنگاران مسئول تزریق روح امید نسبت به آینده انقلاب در بین مردم هستندبه گزارش دفاع‌پرس از ساری،‌ «خلیل صالحی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در آستانه فرارسیدن هفدهم مرداد و روز خبرنگار ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام این عرصه بویژه شهید صارمی و شهید مدافع حرم هادی باغبانی، این روز را فرصتی ارزنده و مغتنم برای گرامی‌داشت و ارج نهادن به مقام خبرنگاران و تلاشگران عرصه اندیشه و قلم عنوان کرد.

وی افزود: خبرنگاران برای آگاهی دادن به آحاد جامعه وظایف مهمی ایفا می‌كنند؛ انقلاب در دهه پنجم خود نقشه‌ها و برنامه‌هایی دارد كه این مهم عملی نمی‌شود مگر اینكه آگاهی مردم در زمینه‌های مختلف افزایش یابد و یکی از اهرم‌های موثر در امر آگاهی بخشی عمومی، خبرنگاران هستند.

صالحی با بیان اینکه خبرنگار نماینده افکار عمومی و دیده‌بان جامعه است، گفت: پرسشگری او از مسئولان به نمایندگی از مردمی است که در سطوح پایینی هرم قدرت در جامعه قرار دارند و غالباً به مدیران و زمامداران حکومت دسترسی نداشته و عملا صدایشان به جایی نمی‌رسد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با عنوان این مطلب که خبرنگاران می‌توانند کاستی‌ها و غفلت‌های گوناگون در حوزه‌های مختلف فرهنگی اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و تمام حوزه‌هایی كه آحاد جامعه با آن درگیر است را مورد توجه قرار داده و آن را به عنوان یک رویداد مهم برای جامعه معرفی كنند، تصریح کرد: به همین منظور این مجاهدان عرصه فرهنگ و رسانه سردمداران و پیشروان مطالبه‌گری اجتماعی از مسئولین و حاکمان در جامعه هستند.

وی خاطرنشان كرد: خبرنگاران به عنوان چشمان بینای یک جامعه هستند چرا كه در برخی موارد خیلی زودتر از مسئولین تحولات را دیده، مطرح كرده و آن را به عنوان یك مسئله برای اذهان جامعه و مسئولین طرح می‌كنند.

صالحی ادامه داد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، حفظ نظام مهمترین قلم امر به معروف و از اوجب واجبات است، بنابراین خبرنگاران ضمن آگاهی دادن به جامعه و روشنگری برای مردم در حوزه‌های مختلف، مسئول تزریق روح امید نسبت به آینده انقلاب در بین مردم نیز می باشند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران در پایان با اشاره به اینکه امانت‌داری، شجاعت و استقلال فکری از خصوصیات بارز یک خبرنگار متعهد است، افزود: ایجاد روحیه پرسشگری و بی‌تفاوت نبودن افراد نسبت به مسائل گوناگون اجتماعی در کنار اطلاع رسانی صادقانه و پیگیری خواسته‌های به حق مردم از مسئولان، مطالبه ستاد از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها