سردار کارگر:

امروز پیشرفته‌ترین پهپاد دنیا را با سامانه ساخت ایران ساقط کردیم/ اقتدار ایران قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه ایران کشور مقتدر و درخشانی است و اقتدار آن قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست، گفت: امروز پیشرفته‌ترین پهپاد دنیا را با سامانه ساخت ایران ساقط کردیم.
کد خبر: ۳۵۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶ - 07August 2019

جمهوری اسلامی، کشور مقتدر و درخشان بوده و قابل مقایسه با هیچ کشوری نیستبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مازندران که در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، اظهار داشت: مازندران در انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و وطن و همچنین برگزاری یادواره‌های شهدا پیش قدم بوده است.

وی با بیان اینکه مازندرانی‌ها همیشه و همه جا در خط مقدم بوده و پرتلاش و خوب ظاهر شدند، گفت: همچنین در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیز سنگ تمام گذاشتند و از نظر ما این موزه افتتاح شده است و مسئولین باید برای تکمیل آن همت بگمارند. 

سردار کارگر ادامه داد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران بزرگترین موزه کشور است و با این نیت ساخته شد که در مسیر زیارت امام رضا (ع) قرار دارد و به لطف امام هشتم این موزه به این سطح رسیده که امروز ضمن اینکه مورد بازدید قرار می‌گیرد محلی برای برگزاری مراسم است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما هر چه داریم از دفاع مقدس است، گفت: ملت ایران در دفاع مقدس با دست خالی و با لطف خدا و سیدالشهدا (ع) و عنایت شهدا و رهبری حضرت امام خمینی (ره) و رهبری مقام معظم رهبری در مقابل 36 ابرقدرت دنیا ایستاد و از کشور دفاع کرد.

این مسئول ادامه داد: ما در دفاع مقدس به سیم خاردار و گونی‌های سنگر محتاج بودیم و الحمدلله به لطف خدا و عنایت شهدا امروز پیشرفته‌ترین پهپاد دنیا را با سامانه ساخت ایران ساقط کردیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه امروز علی‌رغم مشکلاتی که داریم هر روز شاهد افتتاح یک پروژه هستیم، گفت: ایران کشور مقتدر و درخشانی است که اقتدار آن قابل مقایسه با هیچ کشوری نیست.

وی با عنوان اینکه امروز جمهوری اسلامی قطب پزشکی منطقه است، افزود: همچنین سرعت و شتاب علمی کشور چندین برابر کشورهای دنیاست و این مایه افتخار و مباهات است.

این مسئول از جمهوری اسلامی به عنوان یک کشور پیشرفته یاد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ضمن اینکه امنیت خودش را تأمین می‌کند، امنیت کشورهای دیگر را نیز تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه داعش برای جمهوری اسلامی ساخته شده است، تصریح کرد: ما انقدر قدرت داشتیم که دشمن را در هزار کیلومتری زدیم و در سوریه با داعش جنگیدیم؛ نجات سوریه، لبنان، غزه و عراق از قدرت جمهوری اسلامی است.

سردار کارگر، دفاع مقدس را کلید وحدت دانست و با بیان اینکه در موزه‌ها قرار است، دفاع مقدس، شهدا و جهاد و ایثار رزمندگان را به نمایش بگذاریم، گفت: در ساخت موزه‌ها اگر با مدل دفاع مقدس ورود پیدا کنیم و تقسیم کار شود از پس ساخت آن بر می‌آییم.

وی موزه دفاع مقدس را عبادتگاه دانست و با عنوان اینکه ما به نیابت از شهدا در این مکان فعالیت می‌کنیم، گفت: شهدا بدون هیچ توقعی از همه چیزشان گذشتند و ما باید این کار را به اتمام برسانیم.

سردار کارگر در ادامه مراکز فرهنگی دفاع مقدس را محل تلاقی دو نسل جبهه و جنگ و جوان و نوجوان عنوان کرد و ادامه داد: اینجا محل آشنایی این دو نسل و انتقال فرهنگ غنی دفاع مقدس است.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مجموعه نیروهای مسلح در سال 96 اشاره کرد و با عنوان اینکه حضرت آقا فرمودند «دفاع مقدس مال یک روز و ده سال نیست و مردم باید 100 سال لذت این دفاع را ببرند چرا که هنوز سرشکستگی معاهده ترکمانچای را دارند می‌برند» گفت: حاکمان آن زمان با پذیرش معاهده ترکمانچای کشور را 100 سال زیر سلطه بردند در حالیکه در دفاع مقدس، حتی ذره‌ای از خاک به دست دشمن نیفتاد و جمهوری اسلامی در برابر 36 کشور ابرقدرت دنیا به پیروزی رسید.

سردار کارگر خطاب به مسئولین استانی بر ضرورت همکاری دستگاه‌ها جهت تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان تأکید کرد و با بیان اینکه کار ساخت بخشی از موزه به شهرداری ساری واگذار شده است، گفت: بنیاد حفظ آثار مرکز نیز هر کمکی که نیاز باشد، دریغ نخواهد کرد و ما افتخار می‌کنیم که تا هم اکنون موفق بودیم و باز هم موفق خواهیم بود.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه وضع جوانان امروز ما از وضع جوانان زمان جنگ بهتر است به حضور 7 میلیون نفر طی سال گذشته در راهیان نور اشاره کرد و گفت: بیش از 70 درصد زائرین راهیان نور جوانان 15 تا 30 سال بودند که نشانگر این است رویش‌ها همچنان ادامه داشته و مردم به لطف خدا با انقلاب و پشتیبان نظام هستند.

سردار کارگر در پایان با اشاره به اینکه در آستانه روز خبرنگار هستیم، این روز را به خبرنگاران تبریک گفته و با بیان اینکه امروز رسانه‌ها نقش اساسی در پیشرفت یک جامعه دارند و عملکرد بنیاد و راهیان نور را به خوبی منعکس کردند، گفت: رسانه‌ها فرصت هستند و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم و بتوانیم با حضورشان حرکت رو به جلو داشته باشیم.

گفتنی است، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و هیات امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان مازندران با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مسئولین لشکری و کشوری استان در محل استانداری مازندران برگزار شد .

در این جلسه مقرر گردید برای تکمیل و تجهیز موزه ، شهرداری ساری بعنوان مسئول اصلی و سایر دستگاه ها بعنوان معین تعیین شوند؛ جلسه ای با مسئولیت استاندار و با حضور معاونین سیاسی و عمرانی استاندار، فرماندار، رئیس شورای شهر و شهردار ساری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران ظرف یک هفته آینده تشکیل و مراحل اقدامات تعیین شود  و نهایتا تا هفته دفاع مقدس ۱۳۹۹ کلیه اقدامات تکمیل و تجهیز موزه به اتمام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار