صدراعظم‌نوری خبر داد؛

راه‌اندازی سامانه حقوق شهروندی در شورای شهر تهران/ وجود ۲۲ هزار ساختمان ناایمن در تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری خود درباره فعالیت‌های کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری گفت: خوشبختانه جلسات متعددی از سال گذشته تا کنون برگزار شده که ۱۱۰ لایحه مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۵۶۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ - 06August 2019

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، زهرا صدراعظم‌نوری عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری یکی از فعال‌ترین کمیسیون شورا است، اظهار داشت: خوشبختانه جلسات متعددی از سال گذشته تا کنون برگزار شده که ۱۱۰ لایحه مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: یکی از توافقات این کمیسیون این است که تمامی لوایح را تحت بررسی قرار دهد و مسوولانه با آن برخورد شود.

صدر اعظم نوری اظهار داشت: کمیسیون چهار کمیته دارد که شامل سلامت محیط زیست، حفاظت از باغات، ایمنی و بحران است که به صورت تخصصی عمل می‌کنند.

صدر اعظم نوری گفت: مهمترین کار شورای پنجم در راستای شفافیت و سامانه‌ای عمل کردن است؛ مهمترین کار سامانه کمیسیون ماده هفت بود که برای حفظ، گسترش باغات و فضای سبز است.

وی ادامه داد: متاسفانه در برابر ماده هفت بسیار مانع تراشی شد، اما در نهایت به سر انجام رسید و امروز کلیه پرونده‌های نوسازی و تخریب از این سامانه استعلام گرفته می‌شود.

صدر اعظم نوری با اشاره به راه اندازی سامانه‌های رسیدگی به عملکرد شورای شهر بر حقوق شهروندی گفت: سامانه بند ۲۰ ماده ۵۵ در مورد حقوق شهروندان و شکایت آن‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.

عضور شورای اسلامی شهر تهران گفت: سامانه دیگری که مورد بررسی قرار می‌گیرد سامانه جامع فضای سبز تهران است که تمامی فضای سبز تهران را با دقت مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: مورد بعدی سامانه مربوط به پایش و ایمنی ساختمان‌های تهران است که شناسایی ساختمان‌های تهران است که این سامانه باعث می‌شود خطر آتش سوزی کاهش یابد.

صدر اعظم نوری خاطرنشان کرد: در بارندگی اخیر تهران نزدیک بود سیلاب راه بیافتد که با توجه به لایه روبی به موقع این اتفاق رخ نداد.

وی درباره آلودگی هوا و اقداماتی که در شهرداری برای انتقال کارخانه‌ها به خارج از تهران انجام شده گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته امروز بسیاری از کارخانه‌ها به شهرک‌های صنعتی منتقل شدند.

کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در پاسخ به سوال دفاع‌پرس، مبنی بر اینکه آیا طرح کاهش آلودگی باعث شده ترافیک و آلودگی در مرکز شهر کاهش پیدا کند، گفت: بر اساس جمع بندی و مطالعات و بررسی‌های میدانی این طرح جواب داده و موفق بوده و توانسته به اهدافش برسد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اجرای این طرح شهروندان سفر‌های خود را مدیریت کردند و باعث کاهش آلودگی هوا در مرکز شهر شده است.

صدراعظم نوری با بیان اینکه ۲۲ هزار ساحتمان ناایمن در تهران وجود دارد، گفت: ۴۳۰ مورد ساختمان بسیار پر خطر داریم که از این تعداد ۲۴۳ مورد به مراکز قضایی معرفی شدند؛ پس از پیگیری‌های صورت گرفته امروز ۵۰ ساختمان ایمن شدند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار