رئیس سازمان بسیج سازندگی:

شفاف‌­سازی اساس کار اطلس جهادی است/ فعالیت‌ گروه‌های جهادی نیازمند باور مسئولان است

سرهنگ «محمد زهرایی» گفت: مبنای اطلس جهادی شفاف‌سازی و پاسخگویی است که اگر شفاف‌سازی صورت گیرد کار پیشرفت بهتری خواهد داشت.
کد خبر: ۳۵۶۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ - 04August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سرهنگ پاسدار «محمد زهرایی» رئیس سازمان بسیج سازندگی امروز در نشست خبری در مشهد به تشریح فعالیت­‌های بسیج سازندگی پرداخت و اظهار داشت: در گروه‌های جهادی دو رویکرد دنبال می‌شود. رویکرد اول، گروه‌های جهادی مهاجر هستند که باید از بودجه فاصله بگیرند و با سایر نهاد‌ها و خیرین ارتباط داشته باشند. دومین رویکرد، گروهای جهادی هستند که در زمینه‌های مختلف فعالیت‌های گروه‌های جهادی تخصص دارند. 

وی افزود: گروه جهادی مهاجر باید به این درک برسد که قرار نیست بسیج سازندگی تصدی‌گری گروه‌های جهادی را بر عهده داشته باشد بلکه باید به صورت خودساخته خدمت رسانی کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فعالیت گروه­‌های جهادی مهاجر می‌تواند بازدید یک خانواده شهید و یا ویزیت رایگان یک بیمار را نیز شامل شود.

زهرایی به واکنش سریع جهادگران در برابر حوادث و بلایای طبیعی تأکید کرد و گفت: گروه‌های جهادی باید هر لحظه آمادگی کامل جهت خدمت رسانی به افرادی که در این گونه حوادث گرفتار شده‌اند را داشته باشند.

رئیس بسیج سازندگی کشور یادآور شد: گروه‌های جهادی در صورت شبکه سازی از نوع ارتباطی و کلامی می‌تواند قدرت خود را افزایش دهد.

وی ابراز داشت: اطلس جهادی اساس کار ما است و مبنای این اطلس شفاف سازی و پاسخگویی است و اگر شفاف سازی صورت گیرد کار پیشرفت بهتری خواهد داشت.

زهرایی از فعال بودن ۱۲ هزار کارگروه جهادی در کشورمان خبر داد و گفت: وظیفه بسیج سازندگی گسترش دادن گروه‌های جهادی و سوق دادن آن‌ها به سمت خدمت رسانی به دیگران است.

این مسئول اضافه کرد: در سیل اخیر 5 هزار و 300 گروه جهادی در مرحله نخست و بالغ بر هزار نفر نیز در مرحله دوم در مناطق سیل‌زده فعال بودند. در جریان سیل سال جاری به طور کلی 100 هزار نفر به سیل زدگان کشورمان خدمت‌رسانی کردند که حدود 3 هزار از آنان طلاب و روحانیون بودند.

زهرایی یادآور شد: 28 درصد فعالیت گروه‌های جهادی در عرصه عمرانی است و مابقی به کار‌های فرهنگی، علمی و آموزشی مشغول هستند.

وی با ابراز تاسف از اینکه هنوز مسئوولان خدمات جهادی را باور ندارند، افزود: هر جا مردم با روحیه جهادی خود پای کار آمدند در آن عرصه موفق عمل کردیم به طوری که می‌توان تراز گروه‌های جهادی را امور ملی دانست. در این خصوص می‌توان به واکسیناسیون طیور کشور در طول سه روز و همچنین بازسازی یک هزار و 700 خانه برای سیل‌زدگان در طول چهار ماه اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی متذکر شد:  گروه‌های جهادی مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها به سایر کشور‌ها برای کمک به محرومان اعزام می‌شوند و همچنین 24 نفر در مأموریت‌های جهادی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها