مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه:

مرصاد باید به عنوان نماد مقاومت و ایثارگری مردم اسلام آباد معرفی شود

بهرام فاضلی گفت: خانواده‌ای از شهر اسلام آباد غرب پیدا نمی‌شود که درگیر عملیات مرصاد نشده باشد، بنابراین باید نماد مقاومت و ایثارگری مردمان این دیار به کشور شناسانده شود.
کد خبر: ۳۵۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۳ - 03August 2019

مرصاد باید به عنوان نماد مقاومت و ایثارگری مردم اسلام آباد معرفی شودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «بهرام فاضلی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در عملیات غرورآفرین مرصاد همه مردم ایران به ویژه کرمانشاه در این جنگ شرکت کردند ولی همگان باید بدانند این مردم اسلام آباد بودند که با زن و بچه، پیر و جوان در خط مقدم به مقاومت برخاستند و باعث رسوایی کوردلان منافق شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به آغاز برگزاری یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد گفت: خانواده‌ای از شهر اسلام آباد غرب پیدا نمی شود که درگیر عملیات مرصاد نشده باشد، بنابراین باید نماد مقاومت و ایثارگری مردمان این دیار به کشور شناسانده شود.

وی در ادامه جشنواره ملی تئاتر مرصاد را فرصتی مناسب در راستای توسعه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اسلام آباد دانست و گفت: هنرمندان با آمدن به این شهر با آداب و فرهنگ و به ویژه مهمان نوازی اسلام آباد، نحوه رشادت، شجاعت و داستان مردمان آنها آشنا می شوند و به دیار خود می برند و این برای معرفی این شهر مقاوم فرصت خوبی است.

فاضلی در ادامه از مردم و مسئولان خواست، استقبال گرمی از مهمانان این جشنواره ها به عمل آورند زیرا این میراث معنوی و با ارزش مقاومت و ایستادگی این دیار است که باید زنده باشد و به دیگران منتقل شود که این دیار چگونه مردمانی دارد.

یازدهمین جشنواره ملی تئاتر یادواره شهدای عملیات غرورآفرین مرصاد امروز با شرکت 200 هنرمند در قالب 25 گروه تئاتر خیابانی و صحنه ای از 15 استان کشور در مزار شهدای شهر اسلام آباد غرب آغاز شد.

جشنواره ملی تئاتر مرصاد با شرکت گروه‌هایی از استان های تهران، اصفهان، شیراز، خوزستان، لرستان، ایلام، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، کرمان، اراک، یاسوج، رشت و شهر بوکان، اسلام آبادغرب از 12 تا 16 مرداد در اسلام آبادغرب و شهرهای حمیل و دالاهو برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار