وحید سرلک:

آغاز طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در خیابان جمهوری اسلامی

سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در خیابان جمهوری اسلامی از امروز خبر داد.
کد خبر: ۳۵۶۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ - 03August 2019

آغاز طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در خیابان جمهوری اسلامیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، وحید سرلک سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اجرای طرح ساماندهی موتورها با بیان اینکه ضریب امنیت یک عابرپیاده در پیاده‌روهای تهران بسیار پایین است، گفت: زمانی که یک فرد در پیاده رو قدم می‌زند هرلحظه واهمه دارد که یک موتور از پشت سر به او برخورد کند یا زمانی که ده ها موتور در پیاده رو پارک شده‌اند فرد دارای معلولیت یا شهروندی که کالسکه حمل می کند، نمی‌تواند به راحتی تردد کنند.

وی با تاکید بر اینکه باتوجه به افزایش تعداد موتورسواران در تهران، دیگر پیاده رو محل تردد عابر پیاده نیست بلکه تبدیل به فضای توقف و تردد موتور سواران شده است، ادامه داد: بیشترین تردد و حجم موتورسواران در مناطق ۱۱ و ۱۲ مشاهده می شود و به همین دلیل طرح ساماندهی پارک موتورها از این دو منطقه شروع شده است. پرداخت عوارض آن مربوط نیز به مصوبه‌ تعیین نرخ شورای شهر تهران در سال ۱۳۹۴ است.

سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هدف از اجرای این طرح را جمع آوری موتورها از پیاده روها و معبرهای تردد عابرین پیاده و انتقال آن‌ها به منظور پارک در فضایی غیر از تردد عابران، دانست و بیان کرد: بعد از توسعه این طرح در کل تهران، اولویت بعدی حضور نگهبانان در فضای پارک به منظور تأمین امنیت موتورها است. البته اولویت ساماندهی تردد و پارک موتورسوران است.

سرلک با تاکید بر اینکه شهر باید پیاده و انسان محور باشد و یک عابر به راحتی امکان تردد داشته باشد، تصریح کرد: این در حالی است که موتور سیکلت‌ها این حق را از عابران پیاده سلب کرده‌اند. هفته گذشته نیز جلسه‌ای در خصوص ساماندهی موتورها برگزار شد و پلیس راهنمایی و رانندگی قول همکاری و نظارت سخت گیرانه در این خصوص را داد.

به گفته‌ سرپرست معاونت فنی و مهندسی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ساماندهی فضای پارک موتورها در خیابان جمهوری واقع در منطقه ۱۱ از امروز شنبه آغاز شد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها