صبح امروز انجام شد؛

بازدید «یحیی کمالی‌پور» از خبرگزاری دفاع مقدس

نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی صبح امروز از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد.
کد خبر: ۳۵۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱ - 31July 2019

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «یحیی کمالی‌پور» نماینده حوزه انتخابیه جیرفت و عنبرآباد در استان کرمان و نائب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان صبح امروز (چهارشنبه) از خبرگزاری دفاع مقدس بازدید کرد.

وی در این دیدار ضمن آشنایی و گفت‌وگویی کوتاه و صمیمانه با خبرنگاران مستقر در تحریریه خبرگزاری دفاع مقدس، به بیان نکات و توصیه‌هایی پرداخت.

یحیی کمالی‌پور متولد سال 1348 در جیرفت بوده و دارای مدرک دکترای حقوق کیفری و جرم شناسی است که فعالیت در سمت‌های نمایندگی مردم جیرفت و عنبرآباد در دوره دهم مجلس شورای اسلامی، نائب رییس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی، رییس مجمع نمایندگان استان کرمان، رییس دادگستری شهرستان جیرفت، رییس دادگستری شهرستان بم، رییس دادگاه تجدید نظر استان کرمان، معاون رییس کل دادگا‌ه‌های عمومی و انقلاب کرمان و قاضی دیوان عالی کشور جزوی از کارنامه کاری اوست.

کمالی‌پور با توجه به تهدید فضای مجازی در میان جوانان اظهار داشت: در شرایط فعلی شاهد هجوم بیگانگان به عرصه خانواده مخصوصا در شبکه‌های خارجی و فضای مجازی هستیم. ارتباطات غیر موثر و نا مشروعی که در آن اتفاق می‌افتد زنگ خطر جدی‌ای را به صدا درآورده است که کانون خانواده را تهدید می‌کند. در حوزه فرهنگ کاری که باید کار بنیادینی انجام شود که با این مساله مقابلع شود البته من معتقد به برخورد‌های سلبی و نیستم چرا که این نوع برخورد‌ها کارساز نیستند. ممکن است تا حدودی بازدارنده باشد، اما حل کننده مشکلات نیستند. اصحاب فرهنگ و هنر برنامه‌ای تدوین کنند تا توانیم به کسانی که در فضا‌های مجازی فعالیت می‌کنند فرهنگ انقلابی را تزریق کنیم.

وی در ادامه گفت: جوانان ما بیشتر در معرض آسیب‌های ناشی از فضای مجازی هستند، ما باید بتوانیم مسائل کورد نیاز جوان‌ها را در اختیار او قرار دهیم تا بی نیاز از رسانه‌های بیگانه شود. نقش رسانه‌های گروهی نقش بسیار سازنده‌ای است به خصوص اگر با تعهد همراه باشد. آن چیزی که می‌تواند در جامعه کارساز باشد و حرف اول و آخر را بزند تعهد است. متاسفانه در بسیاری از ارکان جامعه این مقوله کم شده است. شهدای گرانقدر دفاع مقدس پرورش یافته همین مکتب است. هرجا که تعهدی وجود نداشته متاسفانه مسائل دیگری را پیدا شده است. باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در رسانه‌های خود در اولویت قرار دهیم.

نائب‌رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: وقتی می‌توان انقلاب خود را صادر کنیم که فرهنگ و ایثار و شهادت در آن نمود داشته باشد. در هشت سال اسارت خود قدمی برنداشتیم تا به آبروی نظام خدشه‌ای وارد واقع شود. همینطور رزمندگان ما در طول دوران دفاع مقدس با متعهد توانستند به پیروزی‌های بزرگی دست پیدا کنند.

کمالی‌پور در پایان گفت: تضاد طبقاتی، اشرافی گری و ... نتیجه این است که ما از این فرهنگ ایثار و شهادت فاصله گرفته‌ایم. باید به هم کمک کنیم تا این در جامعه به بهترین شکل شکوفا شود. هر چقدر در این مسیر قدرتمندتر ظاهر شویم، با قدرت بیشتری می‌توانیم کسانی را که در این مسیر با ما هماهنگ نیستند را پس بزنیم. سرمایه گذاری روی این فرهنگ می‌تواند سازنده آینده خود و فرزندان و آینده کشور باشد. ما باید به آنچه که در گذشته انجام دادیم چه در دوران انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس متعهد بمانیم ما نمی‌توانیم از گذشته خود اظهار پشیمانی کنیم و این رسالت را باید تا آخر به انجام برسانیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار