سردار سلیمانی:

روحانیت شیعه در طول تاریخ تاثیرگذار بوده است

فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: تاریخ اسلام و تشیع مملو از روحانیت تاثیرگذار است و به برکت انقلاب اسلامی، تاثیرگذاری روحانیت تشییع بر همگان نمایانده شده است.
کد خبر: ۳۵۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ - 27July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، سردار سرلشکر «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران امروز در آیین پاسداشت نیم قرن خدمات آیت الله «سیدیحیی جعفری» نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه بخش مهمی از روحانیت این استان را پدران شهید، جانباز و ایثارگر تشکیل می دهند، اظهار داشت: تاریخ اسلام و تشیع مملو از روحانیت تاثیرگذار است و به برکت انقلاب اسلامی تاثیرگذاری روحانیت تشییع بر همگان شناسانده شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از ماموریت های حضرت امام (ره) این بود که در کنار احیای انقلاب، برخی شخصیت های تاثیرگذار تشیع نیز به جامعه شناسانده شود و یکی از این شخصیت ها مرحوم مدرس است که امام خمینی (ره) ایشان را احیاء کرد و مردم بیشتر با ایشان آشنا شدند.

وی با بیان اینکه تفاوت بسیار اساسی بین روحانیت تشیع و جاهای دیگر وجود دارد، بیان داشت: در روحانیت شیعه امتیاز طبقاتی وجود ندارد و برخلاف دیگر ادیان، در روحانیت به کارگیری علم در جهت معاش امر مذمومی است.

سردار سلیمانی گفت: خصوصیات مهمی در روحانیت شیعه وجود دارد که موجب می شود شخصیت های برجسته و مهمی در آن تربیت شوند که آیت الله جعفری یکی از این شخصیت هاست که تاثیر قابل ملاحظه ای در استان کرمان داشته است.

وی با اشاره به جایگاه آیت الله جعفری نماینده سابق ولی فقیه در استان کرمان، به ذکر ویژگی های امام جمعه سابق کرمان پرداخت و گفت: اشرافیت بر روحانیت، اداره و کارپرازی روحانیت، اداره مساجد، مسئولیت در امور دینی و فرهنگی یک استان از وظایف نماینده ولی فقیه است و این مسائل در استان کرمان از جایگاه برتر و برجسته ای نسبت به استان های دیگر برخوردار است.

فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: دوره 40 ساله انقلاب به دلیل آنکه نظامی متفاوت از همه نظام های موجود در دنیا در استقلال، آزادی، اداره حاکمیت و  استکبار ستیزی هستیم دشمنان فراوانی داریم و دشمنان در تمام طول 40 سال،  در هر سال یک توطئه ایجاد کردند.

وی با اشاره به این مطلب که تاثیر امام راحل در انقلاب بسیار مهم بود، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از امام راحل، در عبور دادن انقلاب از تلاطمات و چند دستگی ها نقش بسیار مهمی داشته اند.

سردار سلیمانی ادامه داد: هر انسان برجسته ای به هر میزان برجستگی اگر فاقد یاران صاحب صلاحیت، باکفایت، فداکار، حکیم و مقاوم باشد، حتی اگر نبی و امام معصوم باشد هم کار او به سرانجام نمی رسد و این در حالی است که او تکلیف خود را انجام می دهد اما آن امر خداوند حاصل نمی شود.

وی تاکید کرد: این انقلاب چه در دیروز و در زمان امام راحل و چه وضعیت امروز و امام امروز خود سنگ محکی است و مهم است برای انکه پالایش اساسیدر انسان ها ایجاد شود و انقلاب پیوسته رویش و ریزش دارد و تمام عمل های مهم در دوره انبیا واولیا هم ریزش و رویش های بسیار مهمی داشته اند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دارا بودن انسان های فهیم، حکیم، شجاع و مردم دار که تداعی اسلام، انقلاب و امام را در ذهن مردم کنند اساس موفقیت ها و پیروزی ها در طول 40 سال انقلاب بوده است که مهمترین آن روحانیت بوده اند تصریح کرد: آنچه همه ما درباره آیت الله جعفری باید شهادت دهیم تداعی واقعی انسان انقلابی، متدین و نزدیک ترین به امام و رهبری در بین روحانیت این شهر، ایستادگی، متابعت، تعبد، کنار گذاشتن حب ها و بغض ها در جانبداری انقلاب و ایستادگی بر اصولی که ولی فقیه تفسیر می کند، سادگی و بی حاشیه بودن صراحت در بیان،  صداقت در گفتار بودند و این موارد از ویژگی های خاص ایشان بود.

وی با بیان اینکه ایشان همان سادگی خود را حفظ کرده اند افزود: ایشان دراستان محور و خدمت به مردم وعدم برتری، تهذب گرایی در امورات کاری و دولتی  و ازهرجناحی که می آمدند از آنها دفاع می کرد و اشکالات هر کس را در جایگاه خود عنوان می نمود و در برخی از موارد، رفاقت های شخصی را فدای مصالح و ملاحظات انقلاب کردند و با برخی جاها بنا به ملاحظه انقلاب، رفاقت ها را توقف دادند تا کسی دوچار اشتباه نشود.

فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به اینکه بار اصلی دفاع مقدس بر دوش مردم بود و این مردم بودند که فرزندان خود را اعزام می کردند، افزود: گاهی برای خرید برخی تجهیزات دچار مشکل بودیم که در یک مورد از شهر کرمان نزدیک به 70 دستگاه موتور قایق خریداری و به جبهه اعزام شد و آیت الله جعفری با درایت خویش هیچ گاه اجازه نداد جبهه از نیروهای مردمی و روحانیون خالی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار