سید محمد حسینی:

ادبیات ملایم‌تر اروپایی‌ها برگرفته از اهداف آن‌هاست

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: اروپایی‌ها با ادبیات ملایم‌تری نسبت به آمریکایی‌ها با ایران رفتار می‌کنند که البته این هم برگرفته از اهداف آن‌هاست.
کد خبر: ۳۵۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹ - 23July 2019

ادبیات ملایم‌تر اروپایی‌ها برگرفته از اهداف آن‌هاستبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید محمد حسینی» دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در گفت‌وگو با «فارس»، درباره اجرای کاهش تعهدات برجامی ایران در واکنش به بدعهدی اروپایی‌ها، اظهار داشت: به دلیل بدعهدی طرف غربی اجرای گام دوم ایران به جا بوده است.

وی افزود: اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران در چارچوب برجام بوده است ضمن اینکه وقتی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها طلبکار شده‌اند نشان‌دهنده اقدام صحیح جمهوری اسلامی است.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تصریح کرد: اروپا در سال‌های اخیر نشان داده به هیچ وجه معتقد به تعهداتش نیست و همراهی خاصی با آمریکا دارد.

حسینی گفت: اروپایی‌ها با ادبیات ملایم‌تری نسبت به آمریکایی‌ها با ایران رفتار می‌کنند که البته این هم برگرفته از اهداف آن‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: از اردیبهشت سال گذشته اروپایی‌ها اعلام کردند که مکانیزمی را با ایران در نظر می‌گیرند تا مشکلات بانکی و نفتی ایران مرتفع شود. اما آن‌ها به هیچ کدام از وعده‌های خود عمل نکردند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه وعده‌های اروپایی‌ها اخیرا به اینستکس محدود شده بود که آن هم نمایشی بوده و محتوا نتیجه و فایده‌ای در آن وجود ندارد طبیعی بود جمهوری اسلامی ایران در قبال خلف وعده اروپایی‌ها اجرای گام دوم کاهش تعهدات را در دستور کارش قرار دهد.

حسینی گفت: جمهوری اسلامی در راستای منافع ملی و حقوق خود کاملا جدی بوده و رفتار‌های قاطعی دارد. البته اروپایی‌ها این موضوع را باید تجربه کرده باشند؛ چرا که در دهه ۸۰ که موضوع تعلیق برخی فعالیت‌های ایران اجرایی شد و بعد از مدتی که پایبندی طرف اروپایی را دیدیم بلافاصله رفع تعلیق کرده و فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای مان را مجددا پیگیری کردیم.

وی افزود: برخی محدودیت‌هایی که قبلا در برجام پذیرفته بودیم را در گام دوم برداشته‌ایم و با تجربه خوبی که متخصصین و دانشمندان ایرانی دارند قطعا با شتاب بیشتری کار خود را پیش خواهیم برد.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: اخیراً نتانیاهو اعلام کرده است که اقدام تهران در اجرای گام دوم بسیار خطرناک است. در حالی است که وقتی رژیم صهیونیستی کلاهک‌های متعدد هسته‌ای دارد از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای کشور‌های دیگری ابراز نگرانی می‌کند که بسیار خنده دار است در حالی که افکار عمومی به خوبی این موضوع را می‌دانند.

حسینی گفت: اگر تعهدات اروپایی‌ها بعد از اجرای گام دوم هم محقق نشود قطعا محدودیت‌های دیگر برجامی که پذیرفته‌ایم نیز برداشته و ممکن است به فعالیت‌های قبل از برجام بازگردیم و اقدام دیگری مانند اجرای گام‌های سوم و چهارم را در نظر داشته باشیم.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه اگر اروپایی‌ها به دنبال وقت کشی در قبال جمهوری اسلامی باشند و ما را با حرف سرگرم کنند مطمئن باشند که ما در حفظ منافع خود قاطع بوده و می‌دانیم حنای اروپایی‌ها دیگر رنگی ندارد و گام‌های بعدی را هم برمی‌داریم.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها