سیدافقهی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اعزام نظامیان آمریکا به عربستان ترفند جدیدی برای دوشیدن بیشتر سعودی‌هاست

یک کارشناس مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه سعودی‌ها با حمایت آمریکا در حال برنامه‌ریزی برای شروع جنگ تازه‌ای در یمن هستند، گفت: اعزام نظامیان آمریکا به عربستان سعودی، ترفند جدیدی برای دوشیدن بیشتر آل سعود است.
کد خبر: ۳۵۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ - 22July 2019

سیدهادی سیدافقهی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار بین‌الملل دفا‌ع‌پرس درخصوص حضور نظامی آمریکا در عربستان سعودی اظهار داشت: خاندان سعودی برای مقابله با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و راهبرد مقاومت اسلامی از ایالات متحده آمریکا خواسته‌اند تا به عربستان نیروی نظامی اعزام کند.

وی در ادامه با اشاره به اختلافی که اخیرا بین امارات و عربستان سعودی در پرونده یمن ایجاد شده است، گفت: این اختلاف موجب نگرانی خاندان سعودی در منطقه شده که اگر اماراتی‌ها نیروهای خود را از یمن خارج کنند، چه اتفاقی خواهد افتاد.

سیدافقهی با بیان اینکه دلیل اصلی عقب‌نشینی اماراتی‌ها از یمن تلفات زیاد آن‌ها در جنگ یمن است، خاطرنشان کرد: سعودی‌‌ها بعد از خروج اماراتی‌ها از یمن طبیعی است که به آغوش آمریکایی‌ها پناه خواهند برد تا چاره‌ای برای فضاحتی که در یمن به بار آورده‌اند، پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه آل سعود با حمایت آمریکایی‌ها با یک نقشه حساب شده در حال برنامه‌ریزی برای شروع جنگ تازه‌ای در یمن هستند، گفت: اعزام نظامیان آمریکا به عربستان سعودی، ترفند جدیدی برای دوشیدن بیشتر سعودی‌هاست.

سیدافقهی گفت: استقرار سامانه موشکی آمریکایی‌ها در عربستان و اعزام نیرو به این کشور یک امر نمایشی است؛ چون آمریکا می‌خواهد با این اقدام مانع پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن (انصار الله) شود.

به گزارش دفاع‌پرس، تعداد نیروهای آمریکایی که به عربستان سعودی اعزام خواهند شد، 500 نیرو است که آمریکایی‌ها هدف از اعزام این نیروها را افزایش بازدارندگی در مقابل تهدیدات اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار