غول نبردهای آبی-خاکی ارتش آمریکا هم حریف سپاه نشد/ راز پیام دروغ USS Boxer به کاخ سفید+ عکس و فیلم

وظیفه حمل تفنگداران دریایی و شناورهای حامل آن‌ها در کنار بالگردها و هواپیماهای تهاجمی عمودپرواز، بر عهده شناورهایی مثل «باکسر» بوده و این شناور نوک پیکان حملات آبی - خاکی ارتش آمریکا در دهه‌های اخیر است.
کد خبر: ۳۵۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱ - 22July 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «مشرق»، طی روزهای اخیر خلیج فارس و تنگه هرمز دوباره صحنه یک رویارویی واقعی بین پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش آمریکا و پس از آن انگلیس بود؛ جایی که چند شناور نظامی آمریکا در حال عبور از تنگه هرمز بوده و پهپادهای سپاه در راستای مأموریت‌های روزانه خود و تأمین امنیت پایدار منطقه، در حال رصد تحرکات آن‌ها بودند تا این‌که ناگهان پنج‌شنبه شب، دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با خوشحالی ادعا کرد که یک پهپاد ایرانی که به ناو آمریکایی USS Boxer نزدیک شده بود، سرنگون شده است.

اما این خبر خوش برای آمریکا و متحدانش ساعات زیادی دوام نداشت و روز جمعه، سپاه پاسداران ابتدا با انتشار بیانیه ای ادعای آمریکا را رد و سپس اعلام کرد که فیلم رصد این شناور و دیگر ناوهای همراه آن را منتشر می‌کند. این سرعت عمل و واکنش سریع و به‌موقع ادامه داشت و پس از چند ساعت، سپاه به وعده خود عمل کرده و تصاویر مربوط به رصد این ناو را منتشر کرد که در این تصاویر ناو USS Boxer و البته شناورهای همراه آن مشخص هستند و نشان می‌دهد پهپاد پیشرفته ایرانی به وظایف خود به خوبی عمل کرده و مدت طولانی اقدام به فیلم‌برداری و رصد تحرکات ناو مذکور کرده است؛ بدونِ آنکه آمریکایی‌ها آن را شناسایی کنند یا بتوانند واکنشی در مقابل آن داشته باشند.

نکته مهم در خصوص واحد به‌کارگیرنده شناور مذکور که متعلق به سپاه تفنگداران دریایی آمریکاست، این است که این نیرو در حقیقت بازوی اصلی تهاجم آبی خاکی نیروهای مسلح آمریکا به شمار می‌آید و در شرایطی که قرار به حمله به نقطه‌ای ساحلی باشد، این نیرو وارد عمل می‌شود. بخش مهمی از بار حمل و نقل و انتقال این تفنگداران به منطقه نزدیک به ساحل و البته حمل هواگردها و انجام حمل و نقل هوایی و پشتیبانی هوایی از نیروهای عمل‌کننده در ساحل برعهده ناوهای تهاجم آبی-خاکی نیروی دریایی آمریکاست. چندین کشور در دنیا مثل استرالیا، اسپانیا، فرانسه و چین ازجمله دارندگان این نوع از شناورها به حساب می‌آیند.

تا زمان نگارش این گزارش، خبری از سند و مدرک آمریکایی‌ها برای اثبات ادعای خود در ضمینه ساقط کردن پهپاد ایرانی نیست و به نظر می رسد در معدود دفعات قابل اثبات، رییس جمهور آمریکا به صراحت یک خبر دروغ نظامی را به عنوان خبر فوری اعلام کرده و سلسله مراتب نظامی در ارتش این کشور نیز به خاطر تحت فشار بودن بابت انهدام پهپاد و سایر اقدامات تدافعی نیروهای مسلح کشورمان، مجبور شده اند آبروی ارتش ایالات متحده را با یک خبر دروغ، بخرند؛ اتفاقی که با واکنش مستند و سریع سپاه، کاملاً به عکس خود تبدیل شد.

بررسی نحوه حرکت و استقرار سامانه‌های امریکا در منطقه نشان می‌دهد شناور USS Boxer مدتی است که در منطقه استحفاظی ناوگان پنجم آمریکا حضور دارد و آمدن آن به منطقه بخشی از سناریوی جنگ روانی آمریکا علیه ایران در کنار اعزام بمب‌افکن‌های بی 52 و ناو هواپیمابر لینکلن به منطقه بوده است.

تصاویر مربوط به رصد ناو های آمریکایی توسط پهپاد سپاه

آشنایی با ناو USS Boxer

ناو USS Boxer یک شناور تهاجمی آبی خاکی از کلاس Wasp محسوب می شود که توسط شرکت کشتی سازی Ingalls در آمریکا ساخته شده و با کد LHD-4 شناخته می شود. ناو یو اس اس باکسر بیشتر از 40 هزار تن وزن داشته و طول آن 257 متر و عرض آن 31 متر است. خدمه استاندارد این ناو در حدود 1200 نفر است و می تواند تا حدود هزار و 687 نفر تفنگدار دریایی را نیز با خود حمل کند. این ناو در تاریخ 11 فوریه سال 1995 میلادی وارد خدمت و در مجموع هشت فروند از این ناوها برای نیروی دریایی آمریکا ساخته شده است.

غول نبردهای آبی - خاکی ارتش آمریکا هم حریف سپاه نشد/ راز پیام دروغ USS Boxer به کاخ سفید +عکس و فیلم

ناو USS Boxer

این ناو می‌تواند علاوه بر قوای مسلح و تجهیزات زرهی، انواع بالگردهای ترابری و تهاجمی و نوع عمودپرواز جنگنده نسل پنجم اف 35 را حمل کند. از دیگر هواگردهایی که این ناو معمولا آنها را حمل می کند می توان به بالگردهایی مثل سری AH-1Z ،UH-1Y ،CH-53E ،SH-70 و MV-22 اشاره کرد. بسته به نوع ماموریت تعداد هواگردهای قابل حمل در این شناورها تفاوت خواهند داشت. در عین حال با توجه به مدل های مختلف در این ناو امکان حمل و به آب اندازی مدل های مختلفی از هاورکرافت ها و لندینگ کرافت ها نیز وجود دارد. هاورکرافت های سری LCAC با توان حمل 60 تن محموله از جمله این شناورها به حساب می آید.

در بحث سامانه های راداری این ناوها به سیستم هایی مثل رادار جستجوی هوایی  AN/SPS-49 و رادار جستجوی سطحی AN/SPS-67 مجهز هستند. در بخش پیشرانه ناوهای کلاس Wasp به دو دستگاه توربین گازی LM2500 ساخت شرکت جنرال الکتریک مجهز است که سرعت نهایی 41 کیلومتر در ساعت را برای این شناور تامین می‌کند. برد این ناوها در حرکت با سرعت قریب 33 کیلومتر در ساعت، حدود 17 هزار و 600 کیلومتر است.

غول نبردهای آبی - خاکی ارتش آمریکا هم حریف سپاه نشد/ راز پیام دروغ USS Boxer به کاخ سفید +عکس و فیلم

سامانه اخلال گر LMADIS بر روی ناو USS Boxer

باکسر؛ نوک پیکان حملات نظامی

در فاز دفاع هوایی یا سیستم های پدافندی این ناو مجهز به دو مجموعه لانچر موشک های دفاع نزدیک (RIM-116 (RAM ، دو مجوعه لانچر 8 سیلویی مارک 29 موشک های پدافندی RIM-162 و RIM-7، سه سامانه دفاع نزدیک فالانکس و توپ های 25 میلی متری مارک 38 می باشد. چند قبضه مسلسل کالیبر 12.7 میلی متری نیز بر روی این ناو نصب شده و برخی منابع آمریکایی ادعا کردند که پهپاد ایرانی توسط سامانه اخلال گر LMADIS ساقط شده که این سیستم به تازگی وارد سازمان رزم سپاه تفنگداران دریایی آمریکا شده است. همچنین بر اساس رصد تصاویر مربوط به زمان عبور این ناو از تنگه هرمز می توان به حضور بالگردهای سی هاوک ، یو اچ 1 وای و پرنده های ام وی 22 بی اشاره کرد.

غول نبردهای آبی - خاکی ارتش آمریکا هم حریف سپاه نشد/ راز پیام دروغ USS Boxer به کاخ سفید +عکس و فیلم

در حال حاضر آمریکا در حال وارد خدمت کردن شناورهای کلاس America به عنوان جانشین کلاس Wasp است اما از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون، در جریان یک حمله آبی خاکی توسط ارتش آمریکا، ابتدا خطوط ساحلی دشمن تحت آتش باری بسیار سنگینی قرار گرفته و سپس در زیر پوشش هواپیماها و بالگردهای تهاجمی، نیروهای تفنگداران دریایی به وسیله شناورهای مخصوص به ساحل حمل می شوند که وظیفه حمل تفنگداران دریایی و شناورهای حامل آنها در کنار بالگردها و هواپیماهای تهاجمی عمود پرواز، بر عهده شناورهایی مثل باکسر است و در حقیقت این شناور نوک پیکان حملات آبی- خاکی ارتش آمریکا در دهه های اخیر بوده است.

طبیعتا مشکلات متعدد چنین شناور پیشرفته و مجهزی در مواجهه با نیروهای مسلح کشورمان که ناشی از دلایل مختلفی چون عجز نظامی، ترس سیاسی و بین‌المللی از واکنش‌ها و نواقص متعدد فنی در شناسایی و مقابله با پهپادها و قایق ها است، نشان می دهد علی‌رغم تبلیغات هفته های گذشته رسانه های نزدیک به آمریکا و برخی بازوان شبکه های اجتماعی در داخل، این نیروها به هیچ وجه توان و جرات هماوردی با سپاه را نداشته و ترجیح می دهند خود را به ندیدن و ارائه اطلاعات غلط به مسئولان ارشد کشورمان بزنند تا مقابله با یک نیروی مجهز و با ایمان.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها