جانشین رییس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش:

امیر «ترکان» نمونه بارزی از سرباز ولایت بود

سرهنگ «حمیدرضا سهیلی» مرحوم امیر «ترکان» را نمونه بارزی از سرباز همیشه پا در رکاب ولایت معرفی کرد و گفت: همه، مجاهدت‌های وی را برای نبرد با ضد انقلاب به خاطر دارند.
کد خبر: ۳۵۴۴۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹ - 17July 2019

امیر «ترکان» نمونه بارزی از سرباز ولایت بودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از «تسنیم»، سرهنگ «حمیدرضا سهیلی» جانشین رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش، در حاشیه نشست هم‌اندیشی علمی پژوهشی کنگره ملی سرباز ایران که با حضور جمعی از مسئولین علمی پژوهشی آجا برگزار شد، در سخنانی با اشاره به مجاهدت‌های مرحوم «امیر ترکان»، اظهار داشت: مرحوم سرتیپ ترکان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در هسته‌های اولیه مبارزین و پس از آن در دوران دفاع مقدس در سنگر‌های خط مقدم جبهه نبرد حق علیه باطل و بعد از هشت سال دفاع مقدس در صحنه‌های مختلف جهاد فرهنگی نمونه بارزی از یک سرباز همیشه پا در رکاب ولایت بود.

وی ادامه داد: مرحوم ترکان بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفت؛ اما قسمت بر آن بود تا برای ادامه حرکت و پیشبرد نظام مقدس اسلامی بماند و ماند تا به یاران و همسنگران شهیدش پیوست. همه مجاهدت‌های این افسر توپخانه را که با تمامی توانش برای نبرد با ضد انقلاب از اصفهان به سنندج شتافت هنوز در خاطر دارند. زمانی که به همرزمانش می‌گفت: ما برای ایستادن در اوج خطرات و شداید در دفاع از این مرز و بوم آماده شده‌ایم، پس خود را برای رزم آماده کنید.

سرهنگ سهیلی گفت: همه در سنندج چشم امید به او داشتند و برایش فرقی بین نظامی و غیر نظامی، کرد و فارس با هر دین و مذهبی نبود و از همه دفاع می‌کرد و آمده بود تا سرایشان سر ببازد و به حق سربازی نمونه بود و الگویی شایسته تا همه راه رسم سرباختن را از او بیاموزیم.

بر پایه این گزارش، امیر سرتیپ ترکان سال ۱۳۱۸ در اصفهان به دنیا آمد و پس از طی مراحل کودکی و نوجوانی در سال ۱۳۴۱ وارد دانشکده افسری شد. در مدت خدمت در ارتش با هسته‌های اولیه مبارزات با طاغوت همچون شهید «صیاد شیرازی» آشنا و مسیر مبارزاتی خود را به صورت مخفیانه تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد.

با آغاز فتنه‌های ضدانقلاب به صحنه نبرد سنندج شتافت و حماسه‌های بی نظیری آفرید. در جبهه‌های دیگر جنگ نیز تا پایان هشت سال دفاع مقدس خدمات شایانی داشت. در سال ۱۳۷۸ نیز به درجه بازنشستگی نایل آمد و تا پایان عمر پر بار خویش در انتقال تجربیات دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت از هیچ کوششی دریغ نورزید تا به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار