رستمیان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ضرورت آموزش سبک زندگی شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم در مدارس

نماینده مجلس شورای اسلامی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهم‌ترین وظایف نظام آموزشی کشور دانست و گفت: سبک زندگی شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم باید در کنار سایر کتاب‌های درسی به نسل امروز آموزش داده شود.
کد خبر: ۳۵۴۳۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ - 22July 2019

ضرورت آموزش سبک زندگی شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم در مدارسعلی رستمیان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص اینکه ایثار و شهادت از نشانه‌های بارز فرهنگ اسلامی است، اظهار داشت: گسترش فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت باعث افزایش روحیه تعاون و همکاری میان مردم جامعه می‌شود که این امر، پیشرفت کشور در تمام زمینه‌ها را به ارمغان می‌آورد.

وی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را یکی از مهم‌ترین وظایف نظام آموزشی کشور دانست و گفت: اگر دست‌نوشته، خاطرات، وصیت‌نامه‌ و آثار به یادگار مانده از شهدای دوران دفاع مقدس را مطالعه کنیم، متوجه این موضوع می‌شویم که رزمندگان تا چه اندازه به گذشت، بخشش، فداکاری و ازخودگذشتگی توجه داشته‌اند و در وصایای خود دیگران را به اخلاق‌مداری دعوت می‌کردند؛ سبک زندگی رزمندگان، ایثارگران، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم باید توسط نظام آموزشی کشور مورد توجه قرار گیرد و در کنار سایر کتاب‌های درسی به نسل امروز آموزش داده شود.

این مقام مسوول تصریح کرد: امروز این ما هستیم که باید یاد و خاطره شهدا را زنده بداریم. مربیان، آموزگاران و اساتید دانشگاهی که به کار تعلیم و تربیت نسل امروز می‌پردازند، از مهم‌ترین عوامل ترویج دهنده‌ فرهنگ ایثار، شهامت و شهادت در میان رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی بودند.

رستمیان گفت: یادگاران دوران دفاع مقدس که امروز در لباس‌های مختلف به مردم و کشور خدمت می‌کنند با رفتار صحیح خود الگوی مناسب برای جامعه هستند و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش به‌سزایی دارند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، رشادت و ازخودگذشتگی مدافعان حرم را برگرفته از ایثارگری‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و گفت: مدافعان حرم که با اعتقادات قلبی برای دفاع از حریم آل‌الله عازم سوریه و عراق می‌شوند، جوانانی هستند که وقایع هشت سال جنگی تحمیلی را مطالعه کرده‌‌اند و خلق و خوی شهدای دفاع مقدسی را الگوی زندگی‌شان قرار داده‌اند.
 
وی شهید «محسن حججی» را مصداق بارزی از ایثارگر برشمرد و ادامه داد: شهید حججی با نگاه خود که منشأ شهامت و اقتدار بود به دنیا پیام آزادگی را مخابره کرد.
 
رستمیان با توجه به اوضاع نابسمان و پرالتهاب حاکم بر منطقه گفت: امنیت و آرامشی که مردم در زندگی خود احساس می‌کنند، مدیون رشادت‌، ازخودگذشتگی و غیرت مدافعان حرم است.
 
نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان نظام باید منش، بینش و سیرت شهدا را الگوی رفتاری خود قرار دهند، گفت: شهدا ناظر بر اعمال ما مسئولان و خدمتگزاران به مردم هستند؛ اگر مسئولی در طول دوران خدمتش یاد شهدا را در دل خود زنده نگه دارد و در راه انجام وظایفش از شهدا الگوبرداری کند، هرگز با مردم با ترش‌رویی برخورد نخواهد کرد، هرگز در امور محوله‌ای که به عهده دارد، کوتاهی نخواهد کرد و هرگز منافع شخصی‌اش را بر منافع ملی ترجیح نخواهد داد.
 
انتهای پیام/ 151
نظر شما
پربیننده ها